Benzine lekkage 360
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2011 14:47 #884967
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Benzine lekkage 360
als je in de kofferbak het rechter zijpaneel demonteert zie je de vulslang en ontluchtingsslangen/overloopslangen.
waarschijnlijk is hier iets lek. Misschien wel de vulslang op de aansluiting met de vulpijp (ik weet niet of jouw 360 tot aan de tank geheel een slang heeft of gedeeltelijk een pijp, bij mijn 345 is dit wel zo)
waarschijnlijk is hier iets lek. Misschien wel de vulslang op de aansluiting met de vulpijp (ik weet niet of jouw 360 tot aan de tank geheel een slang heeft of gedeeltelijk een pijp, bij mijn 345 is dit wel zo)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2011 17:48 #885083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Benzine lekkage 360
vulslang is niet lek,, t komt ergens van boven de tank. maar wel onder de auto. in 't kofferbak en onder de achterbank is hij kurkdroog.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2011 21:10 #885089
door V300 register
Heb het lek nooit gevonden maar heb er nu geen last meer van.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2011 21:17 #885090
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Benzine lekkage 360
je hebt natuurlijk ook nog weer de vulpijp die vlak voor de tank aansluit op een vulslang
ga er toch maar eens onder liggen, met evt. een spiegeltje en zaklamp erbij
ga er toch maar eens onder liggen, met evt. een spiegeltje en zaklamp erbij
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-02-2012 19:50 #901044
door V300 register
het komt echt vanuit boven de tank ergens het verloop van vulpijp op vulslang is nog prima
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2015 13:04 #957672
door V300 register
Toch nog een vervolg op het lekkage verhaal.
Ruik regelmatig nog wel benzine bij en rond de auto.
Vorige week vrijdag, 5 juni 2015 was het redelijk warm in Nederland 33 graden. (auto staat normaal koel en binnen, toen pal in de zon)
Rond de middag kwam de benzine met druppels onder de auto uit.
Onder de auto kijkend kwam ik er achter dat het "weer"van boven kwam.
Toen ik de achter bankzitting er uit haalde en de kunststof afdek kap waar onder de vlotter zit los haalde, kwam daar de brandstof uitgespoten.
Het lekte door het gebogen buis je wat dicht geknepen is op het einde.
(Zie foto: eerste foto 22-4-2011 )
Wat blijkt nu, de ontluchting van de tank werkt niet goed waardoor deze druk opbouwt en daar door af en toe gaat lekken.
Het keerklepje/drukklepje wat open moet gaan naar de afblaas leiding (of hoe het ook heet) waar het via de tank vulhals naar het slangetje onder de auto gaat en daar door de overdruk weg kan, werkt dus niet goed.
Heb er nu een open buisje tussen gezet (tijdelijk) en nu bouwt de tank geen druk meer op.
Aangezien de brandstof er echt uit spoot en verder geen lekkages zichtbaar zijn kan ik er nu vanuit gaan dat de rest van de slangen en tank in ieder geval lek dicht is.
Ruik regelmatig nog wel benzine bij en rond de auto.
Vorige week vrijdag, 5 juni 2015 was het redelijk warm in Nederland 33 graden. (auto staat normaal koel en binnen, toen pal in de zon)
Rond de middag kwam de benzine met druppels onder de auto uit.
Onder de auto kijkend kwam ik er achter dat het "weer"van boven kwam.
Toen ik de achter bankzitting er uit haalde en de kunststof afdek kap waar onder de vlotter zit los haalde, kwam daar de brandstof uitgespoten.
Het lekte door het gebogen buis je wat dicht geknepen is op het einde.
(Zie foto: eerste foto 22-4-2011 )
Wat blijkt nu, de ontluchting van de tank werkt niet goed waardoor deze druk opbouwt en daar door af en toe gaat lekken.
Het keerklepje/drukklepje wat open moet gaan naar de afblaas leiding (of hoe het ook heet) waar het via de tank vulhals naar het slangetje onder de auto gaat en daar door de overdruk weg kan, werkt dus niet goed.
Heb er nu een open buisje tussen gezet (tijdelijk) en nu bouwt de tank geen druk meer op.
Aangezien de brandstof er echt uit spoot en verder geen lekkages zichtbaar zijn kan ik er nu vanuit gaan dat de rest van de slangen en tank in ieder geval lek dicht is.
Moderators: Mark Smeets