radiator lek, nog te repareren? b200k

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 15:03 #795244 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic radiator lek, nog te repareren? b200k
Ik heb pasta gehaald, speciaal voor koper. Maar mission accomplished. Was 1 lek waar alles door naar buiten kwam. Heb op die plek wat vinnen weggehaald. Pasta dr op, tin dr op. Dichtgesmolten en klaar. Hij is weer luchtdicht. Heb een aude fietsband gepakt en alle gaten dichtgemaakt. Daarna mn mountainbike fietspomp (die heeft een meter met bar verdeling) en tot 2 bar weer opgempompt. ZIe nergens meer luchtbubbels. Bouw hem nog niet terug. Morgen pas. morgenvroeg nog een keer testen of die nog steeds luchtdicht is.

HEb er foto's van gemaakt, die volgen nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 15:08 #795245 door V300 register
Hehehe, ik kan jammer genoeg de foto's niet zien hier op het werk! Maar je hebt dus mijn ontwerp van afpersen gebruikt!

Was echt wel huis-tuin-en-keuken-gedoe! maar je ziet het he, het werkt wel!

Ik hoop dat je toch iets gehad aan mijn topic. Dan heb ik het toch niet voor niets zitten documenteren...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 15:35 #795247 door V300 register
Foto's nog niet dr op staan. Heb toch nog een gaatje gevonden, een cm verderop in dezelfde kleine leiding. En die gewoon geprobeerd met mijn weller soldeerbout en tin met harskern. Was namelijk miniscuul gaatje. De andere wat groter. Ook prima gelukt.

Maar ander probleem. De slangen van radiator naar motor en van waterpomp naar radiator zijn behoorlijk versleten. Die van waterpomp naar radiator is echt volledig op. Helaas niet meer leverbaar bij de volvo dealer. Iemand hier die ze misschien heeft liggen en wat ze zouden kosten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 19:57 #795285 door V300 register
Ok radiator is afgeschreven. Had hem tijdens eten in waterbak laten liggen. En op verschillende plekken onderaan begon die weer te bubbelen. Wat blijkt, koper dun geworden of is altijd al dun geweest. Als ik heel licht met schroevendraaier in zo'n baan stak, prikte ik er zo doorheen. Ik dacht lul je steekt te hard, maar in andere banen kom ik er totaal niet doorheen. Echt in de onderste 3 rijen. Ik heb hem opgegeven en bij kennis nieuwe besteld met 40% korting. Anders blijf ik bezig met dat ding.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 21:55 #795303 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic radiator lek, nog te repareren? b200k
Niet gek een 360 radiator voor 84 euro.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 22:50 #795323 door V300 register
helaas had ik dus gelijk, als de ribben beginnen te rotten is het einde zoek qua solderen etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2009 09:08 #795522 door V300 register
Heb een 2ehandse gevonden voor 35 euro, tenminste van koper en origineel Volvo. Die ik wilde bestellen was van alu/plastic. Liever niet.

DIe slang van waterpomp naar radiator was niet meer leverbaar bij de dealer. Maar in een grote doos slangen op de sloop een volvo slang gevonden met een ander nr. Moet ik even opzoeken wel nr. Past perfect iig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2009 23:18 #795594 door V300 register
Oke het is ingebouwd en het werkt en het lekt niet.

Ook meteen die onderste gleuf in de bumper voorzien van 3mm gaas zodaat er geen steentjes meer doorheen kunnen of andere rotzooi wat van de weg omhoog komt. Zelfde gaas ook achter de gril gedaan.

Deze radiator gaat heel oud worden samen met mij. Of het weer moet vat krijgen op het koper.

Morgen foto's!. Nu ga ik ook nog de bodemplaat hufterproof maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC