radiator lek, nog te repareren? b200k
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2009 09:05 #629415
door V300 register
radiator lek, nog te repareren? b200k is gemaakt door V300 register
Heb een b200k motor in een 360. Radiator is lek en dat al een hele tijd. Loopt precies zo een mooi roest spoor vanaf waar die lek is, en onder aan de bumper op dat plaat werk waar de mistlampen in zit is een stuk al broos. Dat maakt me verder allemaal niet uit. Maar als die op een helling staat lekt die nog meer heb ik laatst geconstateerd tijdens familiebezoek in Duitsland. Tjah daar heb je nu eenmaal wat meer hellingen dan hier.
Het zit links onderin de hoek van de radiator, vanuit de bestuurdersstoel bekeken. Een heel stuk van die vinnen zijn verbrokkeld en daar lekt die ergens.
Of beter naar eentje kijken van een sloper. Van welke modellen kan ik die afnemen? Of is die van de b200k redelijk specifiek. Of past die van een b19 ook, of een b23 uit de 2 serie? Maar die lijken me een stuk groter te zijn omdat de auto's ook een stuk groter is.
En wat mag zoiets 2e hands nog kosten? Nieuw zijn ze best prijzig.
Het zit links onderin de hoek van de radiator, vanuit de bestuurdersstoel bekeken. Een heel stuk van die vinnen zijn verbrokkeld en daar lekt die ergens.
Of beter naar eentje kijken van een sloper. Van welke modellen kan ik die afnemen? Of is die van de b200k redelijk specifiek. Of past die van een b19 ook, of een b23 uit de 2 serie? Maar die lijken me een stuk groter te zijn omdat de auto's ook een stuk groter is.
En wat mag zoiets 2e hands nog kosten? Nieuw zijn ze best prijzig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2009 12:35 #795062
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic radiator lek, nog te repareren? b200k
Radiator is te herstellen hoor! Het is een volledig koperen radiator, dus met een gasbrandertje, vloeimiddel en tin kan je zo aan de slag!
Ik heb mijn eigen radiator ook gesoldeerd, daar zaten ook lekjes in, ook op de plaats die jij beschrijft!
Ik rijd er nu dagelijks mee met die herstelde radiator en van de week nog naar Bretagne met 28?C! Geen druppel koelvloeistof verloren!
Lees het is rustig door en kijk maar even wat je zelf kan! forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4214
Ik heb mijn eigen radiator ook gesoldeerd, daar zaten ook lekjes in, ook op de plaats die jij beschrijft!
Ik rijd er nu dagelijks mee met die herstelde radiator en van de week nog naar Bretagne met 28?C! Geen druppel koelvloeistof verloren!
Lees het is rustig door en kijk maar even wat je zelf kan! forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4214
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2009 14:07 #795074
door V300 register
als de koelribben zelf ook al aan het wegrotten zijn is het beter om een vervanger te zoeken.
2e hands is eigenlijk niet zo'n heel goed idee, beter effe doorbijten en gewoon nieuw betalen = monteren en vergeten.
2e hands is eigenlijk niet zo'n heel goed idee, beter effe doorbijten en gewoon nieuw betalen = monteren en vergeten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2009 14:23 #795076
door V300 register
goed plan, heb al het materiaal wel rond liggen. Ga eerst zelf hobbyen. Heb toch nog een 2e auto voor de deur staan. Beetje jammer om 140 euro uit te geven aan een nieuwe als het ook anders kan. Die vinnen zien er verder nog prima uit.
Als die echt niet te redden is, dan vervang ik m wel. Weet namelijk ook nog niet waar die precies aan het lekken is.
Als die echt niet te redden is, dan vervang ik m wel. Weet namelijk ook nog niet waar die precies aan het lekken is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2009 14:54 #795085
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic radiator lek, nog te repareren? b200k
Pers 'm even af, weet je gelijk waar het lek zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-08-2009 18:44 #795138
door V300 register
Hij is iig niet lek bij een van de aansluitingen. Lek zit links onderin ergens in 1 van die rijen. Heel die hoek is nat. Ik heb donderdag vrij, dan ga ik eens wat autosloperijen afstruinen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2009 18:48 #795140
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic radiator lek, nog te repareren? b200k
Succes, misschien heb je geluk. Een nieuwe hoeft geen 140 euro te kosten. Voor clubleden al helemaal niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2009 12:11 #795223
door V300 register
Ja i know, maar ben al van teveel clubs lid haha.
Maar ga m toch proberen te repareren. Het zit ergens in de vinnen, de 4 aansluitstukken zijn helemaal nog heel. Ach kijk wel of het lukt, s39 en tin nog staan. Even een nieuwe gasvulling halen voor mijn brander. En dan vanmiddag even hobbyen. Middagje vrij eens.
Radiator ging er iig makkelijk uit, bumper kan blijven zitten. beugels los. Motorklep even dicht en je kunt hem zo naar voren eruit pakken. Ideaal. Nouja zoals bij de 2/7 is idealer.
Maar ga m toch proberen te repareren. Het zit ergens in de vinnen, de 4 aansluitstukken zijn helemaal nog heel. Ach kijk wel of het lukt, s39 en tin nog staan. Even een nieuwe gasvulling halen voor mijn brander. En dan vanmiddag even hobbyen. Middagje vrij eens.
Radiator ging er iig makkelijk uit, bumper kan blijven zitten. beugels los. Motorklep even dicht en je kunt hem zo naar voren eruit pakken. Ideaal. Nouja zoals bij de 2/7 is idealer.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2009 12:24 #795226
door V300 register
S39 is tegenwoordig een merknaam geworden, vroeger was dat een productnaam dus dan wist je wat je in je handen had.
De klassieke S39 is niet zo'n goed idee voor koelradiatoren; althans je moet het HEEL ERG GOED schoonborstelen en afspoelen na het solderen.
tegenwoordig verkopen ze onder het merk S39 ook mildere soldeermiddelen die wel geschikt zijn voor dun koper.
De klassieke S39 is niet zo'n goed idee voor koelradiatoren; althans je moet het HEEL ERG GOED schoonborstelen en afspoelen na het solderen.
tegenwoordig verkopen ze onder het merk S39 ook mildere soldeermiddelen die wel geschikt zijn voor dun koper.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2009 13:19 #795237
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic radiator lek, nog te repareren? b200k
Gevaar van helemaal dichtsolderen van een kleine leiding is levensgroot aanwezig. Gevolg iets minder koeling en doorstroming.
Moderators: Mark Smeets