Hulpluchtregelaar
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2006 16:46 #636148
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hulpluchtregelaar
Ik heb net mijn koude start getest en inderdaad de hulpluchtregelaar gaat niet open maar als je de slang die er bovenop zit een heel klein beetje lostrekt gat ie wel mooi lopen , precies zoals ie het behoort te doen.
Dus loopt jou 360i met een koude motor 500o/m haal dan een deugdelijke hulpluchtregelaar, zodat hij weer met 1000o/m gaat lopen
Dus loopt jou 360i met een koude motor 500o/m haal dan een deugdelijke hulpluchtregelaar, zodat hij weer met 1000o/m gaat lopen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 16:54 #636149
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Hulpluchtregelaar
Ik heb net een testje gedaan. De hulpluchtregelaar regelt de hoeveelheid lucht die van voor de gasklep achter de gasklep bij de koude startinjector wordt gebracht. Ik heb de auto gestart met de slang op de regelaar (in de vorm van een vraagteken?) los. De motor sloeg aan en ging in een keer richting 1000 toeren maar viel daarna meteen uit. Dat is logisch aangezien je dan je vacuum verliest. Maar het betekent wel dat de regelaar dit met de slang vast dus niet doet en niet genoeg lucht doorlaat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2006 17:40 #636150
door V300 register
komt overeen met mijn bevindingen
@Thomas jij had de slang helemaal los , dan slaat ie inderdaad af , maar las je hem start met de slang erop ( 500 toeren) en je haalt voorzichtig de slang los (los bovenop de regelaar ,zodat hij een heel klein beetje lucht doorlaat ) moet ie wel mooi lopen , althans dat deed ie wel bij mij
@ iedereen , Ik zoek een goede hulpluchtregelaar
greetz
(Bericht gewijzigd door de_stoker op 1 februari 2006)
@Thomas jij had de slang helemaal los , dan slaat ie inderdaad af , maar las je hem start met de slang erop ( 500 toeren) en je haalt voorzichtig de slang los (los bovenop de regelaar ,zodat hij een heel klein beetje lucht doorlaat ) moet ie wel mooi lopen , althans dat deed ie wel bij mij
@ iedereen , Ik zoek een goede hulpluchtregelaar
greetz
(Bericht gewijzigd door de_stoker op 1 februari 2006)
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2006 19:49 #636151
Wanneer de slang eraf is komt er meer lucht bij de koude startinjector. Daarom loopt ie beter. Hij kan echter geen vacuum opbouwen dus slaat direct weer af. Maar op die manier creeer je wel de situatie hoe het zou moeten zijn.
Ik ben bang dat je het beste een nieuwe kan kopen, omdat je dan zeker weet dat hij goed is. Zo'n beetje alle 360 injecties hebben dit probleem. Ik ben hem eens tegengekomen in partsbase op internet, maar weet niet meer waar.
Ik ben bang dat je het beste een nieuwe kan kopen, omdat je dan zeker weet dat hij goed is. Zo'n beetje alle 360 injecties hebben dit probleem. Ik ben hem eens tegengekomen in partsbase op internet, maar weet niet meer waar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2006 20:28 #636152
door V300 register
Hulpluchtregelaar controleren
- Bij koude motor en een omgevingstemperatuur van ongeveer 20?C moet de hulpluchtregelaar gedeeltelijk open staan. Indien dit niet zo is zachtjes tegen het huis tikken. Gaat de hulpluchtregelaar nu nog niet open dan moet u deze vervangen.
- Verbind klem 87 en 30 van de connector van het stuurrelais. Als het contact aan staat moet de hulpluchtregelaar bij een omgevingstemperatuur van ongeveer 20?C (na 5 minuten) geheel dicht zijn gegaan.
Als de hulpluchtregelaar niet dicht gaat tik dan zachtjes tegen het huis. Als de hulpluchtregelaar nu dicht gaat is deze in orde
- Bij koude motor en een omgevingstemperatuur van ongeveer 20?C moet de hulpluchtregelaar gedeeltelijk open staan. Indien dit niet zo is zachtjes tegen het huis tikken. Gaat de hulpluchtregelaar nu nog niet open dan moet u deze vervangen.
- Verbind klem 87 en 30 van de connector van het stuurrelais. Als het contact aan staat moet de hulpluchtregelaar bij een omgevingstemperatuur van ongeveer 20?C (na 5 minuten) geheel dicht zijn gegaan.
Als de hulpluchtregelaar niet dicht gaat tik dan zachtjes tegen het huis. Als de hulpluchtregelaar nu dicht gaat is deze in orde
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2006 10:45 #636153
door V300 register
lijkt me sterk dat je dat niet door schoonmaken weer gangbaar kunt krijgen!!!
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2006 16:41 #636154
Dat moet wel werken, alleen wat is de beste manier? Mag je daar iets van spray inspuiten?
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2006 17:38 #636155
Contactspray erin spuiten werkt dus niet. Volgens mijn is het een 'niet werken = vervangen' onderdeel.
Ik heb de regelaar trouwens doorgemeten bij het starten. Hij krijgt gewoon stroom. Mag je dan ook concluderen dat de thermotijdschakelaar en startinjector werken? Dan zou het dus enkel en alleen aan de regelaar zelf liggen.
(Bericht gewijzigd door randomhero op 2 februari 2006)
Ik heb de regelaar trouwens doorgemeten bij het starten. Hij krijgt gewoon stroom. Mag je dan ook concluderen dat de thermotijdschakelaar en startinjector werken? Dan zou het dus enkel en alleen aan de regelaar zelf liggen.
(Bericht gewijzigd door randomhero op 2 februari 2006)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2006 18:51 #636156
door V300 register
het ligt ook aan de regelaar , ik heb dat ding eraf gehaald en geprobeert te slopen , dat lukt dus niet.
Er een soort bakelieten schijf in die draaid als het bi-metaal verwarmd wordt.
Waarschijnlijk is het bi-metaal stuk gegaan door metaalmoeheid en daarom moet je dit vervangen.
Ik heb bij Scandcar gekeken en daar zou dat ding rond de ? 300,- kosten.
Dat is bijna even duur als de 360 zelf , en valt voor mij daarom af.
Ik zet er een goede gebruikte op of maak iets van een elektrische benzineafsluiter(van LPGbak) met een schakelaar in de auto
Er een soort bakelieten schijf in die draaid als het bi-metaal verwarmd wordt.
Waarschijnlijk is het bi-metaal stuk gegaan door metaalmoeheid en daarom moet je dit vervangen.
Ik heb bij Scandcar gekeken en daar zou dat ding rond de ? 300,- kosten.
Dat is bijna even duur als de 360 zelf , en valt voor mij daarom af.
Ik zet er een goede gebruikte op of maak iets van een elektrische benzineafsluiter(van LPGbak) met een schakelaar in de auto
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2006 00:27 #636157
Heeft Scandcar ze uberhaupt? Ik kom ze niet vinden. Maar ik geloof bijna niet dat ze 300 euro kosten. Ik meen ze een keer gevonden te hebben op internet voor iets van 50 euro. Maar een vervangende kan zo weer hetzelfde doen, ondanks er in de advertentie staat dat hij van 'een goed werkende auto' komt. Misschien de dealer even vragen.
Moderators: Mark Smeets