Motorwissel: 1.7 blok in een 340 1.4
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-

Zijn de 1.7 blokken (veel) in de roulatie dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
in een goede carburateur + revisie onderdelen (vlotter en revisies) Dat voorkomt een hoop gedonder.
Heb zelf 2 1700's gehad en met heel veel plezier! Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Je moet deze motor gewoon echt goed onderhouden, dan rijden ze echt heerlijk. In elk geval een stuk vlotter en soepeler dan een 1.4. Uiteraard komt dat doordat het een veel modernere motor is, met bovendien een stuk meer koppel.
Mocht de carburateur slecht zijn, dan kan ik je daar ook nog mee helpen. Ik heb een gereviseerde op de plank staan, en ik ben momenteel goedkope vlotters op het spoor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
:S Gaat de ombouw nog door?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Subframe is het zelfde van de 1.4 en 1.7, evenals de cardanas.
Van 1400 naar 1700 ombouw heb je complete 1.7 motor nodig, koelslangen van de 1.7, gaskabel en koppelingshuis. Dan kun je hem zo in je 1.4 hangen. Klaar. Geen andere renix oid. ze zijn beide het zelfde.
Ik praat namelijk uit ervaring. Ik heb zelf een 1.7 donor gekocht, omdat mensen hier beweerden dat de subframe ook overgezet moest worden. -_-' .
Bleek dat het het zelfde was en dat ik alleen de carterpan op de 16v moest bevestigen..
Maargoed. Just my 2ct.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;227217 schreef : subframe is hetzelfde, alleen de voorste motorsteun is anders indien de 340 van 1984 of ouder is.
als je basis 1.4 een handgeschakelde versie is dan is de cardanas hetzelfde ja, maar die van een CVT is anders en ze zijn niet uitwisselbaar.
voor wat betreft de renix, de fysieke unit is hetzelfde maar de ontstekingscurve (intern geprogrammeerd) is beduidend anders; we hebben geen vergelijkingsdata en daarom is er de algemene regel dat we lukraak uitwisselen echt afraden. als je de renix van een 1.7 op een 1.4 gaat gebruiken schieten de vlammen uit de carburateur.
weet niet of jij nu de standaard renix gebruikt en zo ja dan ben ik benieuwd hoeveel vermogen er met de throttle bodies overblijft bij het gebruik van een 1.4 ontsteking, denk niet dat ie er heel veel beter op gaat lopen om over eventuele deellastproblemen/warmlopen etc nog te zwijgen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.