Hoge oliedruk 1.7?
- V300 register
- Verbannen
Wouter;226975 schreef : ik zou eraf blijven als de motor netjes loopt en de sealcaps e.d. er niet uit komen vliegen
Haha, als ik dit weekend de meter heb gecontroleerd op betrouwbaarheid en het blijkt echt bijna 7 bar bij warme olie te zijn maak ik me genoeg zorgen om het spul in ieder geval even open te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;226996 schreef : Bij 7 bar oliedruk zou het blok waarschijnlijk aan alle kanten olie zweten als het er al niet aan alle kanten uit piest. Aangezien je daar geen melding van maakt ga ik er van uit dat dit niet het geval is.Ik gok op n afwijking in de meter.Horen de meter en de sensor bij elkaar?
Ik heb zeker wat olielekkage op een aantal plekken.. het ergst is het bij het filter maar dat kan goed liggen aan vuiligheid op het oppervlak.
De meter en sensor horen bij elkaar en komen nieuw uit de doos, aarding is met een aparte ader rechtstreeks op de sensor en meter en de aansluiting is volledig nieuw bekabeld met professionele spullen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;226996 schreef : Bij 7 bar oliedruk zou het blok waarschijnlijk aan alle kanten olie zweten als het er al niet aan alle kanten uit piest. Aangezien je daar geen melding van maakt ga ik er van uit dat dit niet het geval is.Ik gok op n afwijking in de meter.Horen de meter en de sensor bij elkaar?
Oliedruk mechanisch gemeten en guess what: 6,3 bar warm (3000 rpm)!!! :lol:
Nadere inspectie maakte ook wat serieuze lekkages zichtbaar (tussen filter en blok stroomt het echt, andere plekken zweet het behoorlijk.)...
Helaas dit weekend geen tijd gehad om iets te doen aan dit probleem. Mijn stappenplan is nu als volgt:
- Filter/Olie vervangen door de exact juiste types.
- Druk meten.
- Carterpan onder de auto uit, hele spul goed schoonmaken.
- Oliepomp bekijken met hoofdzakelijke aandacht op het overdrukventiel.
- Spul weer monteren.
- Druk meten.
Ik zal zo veel mogelijk foto's maken en de meetwaardes hier posten, bedankt voor de hulp. :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Trouwens, zo fout was je eigen drukmeter dus nog niet eens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
hoe is je carterontluchting er aan toe? Zie ik niet in je lijstje staan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
vincentengel1990;227134 schreef : Ervan uit gaand dat de meter welke 6.3 bar aangaf goed is heb je wel iets unieks. Vaak is de druk juist te laag. Wellicht lekt je koppakking van verbrandingskamer naar olie kanaal. Dat zou immers een mooie en unieke diagnose kunnen zijn. Ik zou er zelf in ieder geval even naar (laten) kijken. voor dat er ongelukken van komen.
Trouwens, zo fout was je eigen drukmeter dus nog niet eens.
Klopt de meter wijkt maar 0.2 bar af en over zijn hele bereik (ongeveer).
Ik ga als ik weer tijd heb alles onderzoeken wat hier direct mee te maken heeft, ik zet alle bevindingen hier neer
volvofiel;227135 schreef : ja ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar de compressie
hoe is je carterontluchting er aan toe? Zie ik niet in je lijstje staan
In mijn optiek heeft carterontluchting niks te maken met oliedruk maar met carterdruk (en alle holtes die hiermee in verbinding staan) of mis ik nu iets?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
wat ik hiermee bedoel; straks ga je je halve blok uit elkaar halen om de oliedruk in orde te krijgen, ga je overal nieuwe pakkingen en keerringen plaatsen, rijd je een paar honderd km en.... weer overal lekkage omdat je carterdruk te hoog is en dit niet gecontroleerd hebt
Zou zonde zijn, nietwaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;227140 schreef : carterdruk en oliedruk is idd verschillend, maar de lekkages kunnen ook komen door een (te) hoge carterdruk
wat ik hiermee bedoel; straks ga je je halve blok uit elkaar halen om de oliedruk in orde te krijgen, ga je overal nieuwe pakkingen en keerringen plaatsen, rijd je een paar honderd km en.... weer overal lekkage omdat je carterdruk te hoog is en dit niet gecontroleerd hebt
Zou zonde zijn, nietwaar?
Oh, op die manier . Ik zal er zeker even naar kijken voordat ik het hele spulletje weer monteer en ga gebruiken.
Bedankt voor de tip.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.