Radiator van een 2.0 of 1.4 in een 1.7
- V300 register
- Verbannen
Nu heb ik al ge?nformeerd wat een 2e hands kost, tussen de ?50 en ?100, en bij Erik nog iets minder. Maar dit blijft toch 2e hands. Het liefst zou ik gewoon een nieuwe halen.
Nu is zo'n ding best duur, haast ?200 bij de plaatselijke automaterialenzaak. Echter, op www.mijnautoonderdelen.nl geven ze haast 50% korting. De radiateur voor een 1.7 moet dan nog bijna ?200 kosten, maar voor een 1.4 of 2.0 worden ze met rond de ?135 toch al beter te betalen...
Maar past dit zomaar? Of kom je dan in de problemen met de hoeveelheid koelvloeistof (1.7 heeft een dunnere radiator dacht ik)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
je moet eigenlijk specifiek die voor de 1700 hebben, d.w.z. "dezelfde" als voor de 1400 maar dan de dunne uitvoering (vanwege de lange koelwaterslangen gaat er al zoveel water in, dus daarom is de radiator wat dunner, scheelt alweer wat koelwater)
zoek eens een beetje rond op Ebay, zit nog wel eens wat leuks tussen
(of koop er eentje bij Erik, pers hem even af en je weet of 'ie dicht is)
Edit: uiteraard bedoel ik niet dat je Erik moet afpersen, maar de radiateur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar een 1.4, die heeft een dikkere radiator waar dus meer kvs in gaat. Je zou denken dat hij dan alleen maar meer zou kunnen koelen, en dat dat niet zo erg is... Of zie ik hier iets over het hoofd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Roelzter;202004 schreef : Ik ben niet geheel op de hoogte van de bestaande modellen radiateur maar kan hier misschien toch iets bijdragen. Ik heb tijdens de laatste sleuteldag uit de witte sloopauto (340 handgeschakeld) die daar stond een zo goed als nieuwe radiator mee mogen nemen. Dit is het brede model dat in de latere modellen zit. (denk ik) Als dit de radiateur is die je zoekt dan kan je deze kosteloos overnemen. Hij is namelijk niet geschikt voor het ombouwproject waar hij voor bedoeld was.
U hebt een pb
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Voordeel is natuurlijk, dat de temperatuursschommelingen geleidelijker gaan, dus in de file potentieel minder snel oververhitting. Maar dit is theoretisch ben ik bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hij komt uit een 1.4 van 1991.
Het is een dunne.
Misschien iets voor jou.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
past (1.4 of 1.7) dat de bovenste radiateurslang bij een 340 lager zit,
omdat het reservewiel linksvoor in de motorruimte ligt.
De bovenste radiateurslang bij een 360 zit hoog; thermodynamisch beter.
Het koeloppervlak wordt beter benut.
Bewaar de oude radiateur. Vraag eens bij de Eindhovense Radiateuren Fabriek
wat revisie kost en wat een nieuwe kost. www.erf.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat onthoud ik nog even, maar ik heb er al verschillende aangeboden gekregen. In elk geval vast bedankt voor het aanbod!
@ Fran?ois:
Bewaren doe ik sowieso, maar ik ben bang dat er niet al te veel eer meer aan te behalen is. Hij was al een keer gesoldeerd op dezelfde plaats als hij nu lekt (aansluiting bovenste slang), en ik ben bang dat hij voor de rest ook vrij slecht is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb de oude radiator er nu uitgehaald. Helaas wel een paar slangen bij de aansluiting af moeten snijden omdat ze echt vastgeplakt zaten. Zelfs toen ik de radiator er dus uit had, en de resterende stukjes slang ingesneden, kostte het nog redelijk wat moeite om het rubber van het koper te halen :wtf:
Ik denk dat de slangen nog wel lang genoeg zijn om te gebruiken, dus dat scheelt dan weer (al zit ik te twijfelen om ze te vervangen voor verse universele)
Maar nu... Ik wil het koelcircuit meteen een keer spoelen, en afvullen met verse koelvloeistof. Helaas is Haynes hier enorm vaag over, dus wordt het een vraag op het forum: Hoe spoel je het koelcircuit van een 1.7?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.