1700 loopt beroerd
- V300 register
- Verbannen
Ik heb gisteren m'n carburateur gereviseerd, dat wil zeggen: nieuwe vlotter, nieuwe menbranen, o-ringen etc. Daarnaast nog de voet gevlakt, deze was krom. Keurig alles schoongemaakt en gemonteerd. Afgesteld volgens de normen van Haynes en Olyslager. Proefritje gemaakt, liep keurig, fel en zo'n 900 toeren stationair.
Vanmiddag even een ritje gemaakt en drama.... Choke proberen in te duwen en meteen schudden en afslaan. Alleen met choke erop naar huis gereden en proberen opnieuw af te stellen. Geen doen. Schommelend toerental en steeds bijna afslaan.
Nu heb ik 'm redelijk afgesteld staan, maar het toerental schommelt nog wel.
Ook komen er spetters uit de uitlaat.
Bougies, kabels, verdeelkap en rotor heb ik vorige maand vervangen.
Wie kan me helpen met advies want ik moet morgenvroeg naar Engeland met dit bakkie....
Groet, Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Die slang zit er nog op. Er zitten nieuwe pakkingen bij de voet. Onderaan zelf een dubbele. De vier bouten zitten 'normaal' handvast.
Het doet mij ook denken aan vacuumlek, maar waar? Het spruitstuk zit ook goed vast, geen missende moeren o.i.d. Hoe kan ik het checken?
Dank!
- V300 register
- Verbannen
Zie een filmpje:
- V300 register
- Verbannen
Ik vind het wel vreemd dat ie gisteren nog supermooi liep en nu zo bagger loopt. Het testritje was misschien 5 kilometer.
Ik hou jullie op de hoogte. Dank voor alle reacties.
- V300 register
- Verbannen
Verder weet ik niet wat het probleem is, maar ik ben wel benieuwd omdat ik ook een 1.7 heb
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
@Janusz: Heb je gecontroleerd of de pakkingen er echt nog onder zitten? Ik had dat ook; nieuwe pakking (nieuw gekocht bij de Volvodealer zelfs) en een dag later lag die dus in 3 stukjes op mijn inlaatspruitstuk. Ik heb toen een nieuwe gemaakt (zelf, van pakkingpapier) en die zit er nu, 3 jaar later, nog onder. Is nooit meer fout gegaan.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;190834 schreef : @General: Onregelmatig lopen is NIET normaal. Ook niet voor de 1.7.
Die garagehouder die mijn auto heeft afgesteld, zei dat het onrustig stationair lopen iets typisch voor oude Renault motoren was. Of zou hij misschien op iets anders gedoeld hebben?