1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Op een sleuteldag een keer beter afstelen of zo kan misschien wel helpen. Dat ga ik in elk geval proberen als het weer eens in de buurt is. Wel fijn om te weten dat het maar een kleinigheidje is in elk geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat raden jullie aan? Een 340 carburateur reviseren, of een 440 carburateur aanpassen en reviseren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ja dat is bijna altijd zo, altijd gevonden of opgelost binnen enkele minuten; maar dat komt door mijn stijl van diagnose vaststellen. altijd beginnen/kijken wat er precies gebeurt en de variabelen en factoren afgaan waar het probleem aan zou kunnen liggen. ik ga niet direct aan de slag met iets wat het zou kunnen zijn of wat vaker voorkomt want het is geen garantie dat het nu ook daar aan zou liggen.Lucluc;184664 schreef : Ik weet nog dat Anjo enkele minuten nodig had om het op te lossen
340 carb zonder kromme voet is nog altijd beter als het verkeerde type 440 carb gebruiken, ik heb zelf geen flauw idee welke variant van de 440carb je zou moeten hebben.General Custom;184680 schreef : Wat raden jullie aan? Een 340 carburateur reviseren, of een 440 carburateur aanpassen en reviseren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik vroeg me af of een 440 carb misschien beter was, omdat deze carburateur een maatje groter is. Bij een scooter gebruik je dat om sneller op te trekken, al gaat het verbruik dan wel flink omhoog. Misschien dat dat bij een auto ook zo zou werken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Ik geloof niet dat ze tov origineel meer pk's opleveren. Wat wel een feit is, is dat een gereviseerde carb meer pk's (en zuiniger verbruik) opleverd tov een slechte carb
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
belangrijkste verschil is dat het vlakke deel van de carb.voet in plaats van 4 mm dik (wat dus snel kromtrekt) meer dan 6 mm dik is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
antiekeradio;184747 schreef : de carb. van de 440 die je moet hebben is van de oudste series. Die motoren hebben ook nog gewoon 1721 cc en dezelfde nokkenastiming, compressie etc als de late uitvoering van de 340. Is dus nagenoeg dezelfde motor, met een iets andere carb. de 2e trap heeft ook een andere sproeier, maar dat heeft niet veel invloed op vermogen of verbruik.
belangrijkste verschil is dat het vlakke deel van de carb.voet in plaats van 4 mm dik (wat dus snel kromtrekt) meer dan 6 mm dik is.
interessante info, heb je misschien een typenummer of partnumber?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
t zijn die oude 440's met zo'n grille die erg lijkt op die van een 340
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.