De 1700 carb
- V300 register
- Verbannen
-
Het verhaal is dat ik na alle 1700 (en andere) 300 serie avonturen nu meer dan een jaar met een carburateur model rijdt zonder problemen. Een 460 uit '92.
Het is dus de beroemde carburateur met dikkere voet in de 400 serie. In jullie 1700 met dunnere voet. De carburateur waar over wordt gesproken m.b.t omzetten naar de 300 serie.
In het begin stotterde de auto maar ik heb zonder de carburateur aan te raken het euvel opgelost. Stekkertjes carburateur / bobine. Schoonmaken en alle kabels vervangen. Benzinefilter speelt ook een rol. Bij ons zit er geen een op. Deze wordt er dus opgezet. De werkelijke aard van het probleem zit vaak in de elektra rond carburateur en Bobine. Dit gegeven gaat ook in de rondte. Maar toentertijd zei ik ook wel eens dat het niet de bedoeling is om met jagen en bergbeklimmen het uiterste van de carburateur met dunne voet te eisen. Als ik na rit de auto even stilzet om daarna weer weg te gaan schokt of bokt hij heel even. Ietsjes.
Is er nu eigenlijk iemand die na overzetten van deze carburateur in de 300 goede ervaringen heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het ding liep eigenlijk prima voor het blok uit die auto ging maar bij een wat grondige inspectie van het gedemonteerde blok:
- bleek de carburateurvoet krom te zijn
- verdelerkap/bougies/bougiekabels duidelijk voorbeeld van achterstallig onderhoud (om over de staat van V en D-riem nog maar te zwijgen!!!!!!)
- waren 6 van de 10/12 moeren van de spruitstukken verdwenen
- lekte zowel de toevoer als retourleiding op de brandstofpomp
- delen uit de spruitstukpakking gescheurd
- brandstoffilter sterk vervuild
eigenlijk dus niets dan lof voor de 1.7, elk ander blok had het met diezelfde omstandigheden allang opgegeven om fatsoenlijk te blijven lopen.
jagen/bergbeklimmen hoeft geen nadeel te zijn voor het recht houden van de carburateur; filerijden is in dat geval net zo slecht want het spul wordt net zo warm...
wat vooral een voordeel is van het 400serie carburateurhuis is dat er veel meer aluminium gebruikt is voor meer stevigheid; o.a. door de ongelijke venturi's krijg je hele rare spanningen in het materiaal, dat het uit en inlaatspruitstuk boven elkaar zitten maakt het er ook niet makkelijker op. in basis is het gewoon een wederom verbeterde carburateur, ik dacht dat bij de 3 serie de 2e en 3e opvolgers van het Cisac type gebruikt zijn; in de 400 serie de 4e opvolger met wederom vele verbeteringen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
gecorrigeerd voor de inflatie waren die krengen vroeger ook al zo duur nl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;149991 schreef : het kan altijd meevallen, maar ik ben bang dat ?ls ze zoiets nog kunnen leveren, de dealerprijs richting de 500 euro gaat.
gecorrigeerd voor de inflatie waren die krengen vroeger ook al zo duur nl.
De 460 die ik nu heb is in erg goede staat. Maar als ie af is dan zal ik de carburateur er uit halen en ........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;149974 schreef :
eigenlijk dus niets dan lof voor de 1.7, elk ander blok had het met diezelfde omstandigheden allang opgegeven om fatsoenlijk te blijven lopen.
Ik kan het alleen maar met Anjo eens zijn eigenlijk! Toen ik het rode monster kreeg, liep de motor echt goed en nadere inspectie toonde mij gewoon een niet onderhouden auto! Het luchtfilter was echt zwart, zelf tot binnenin, bij vastpakken was alles vettig, d-riem nog net OK, alle filters en oli?n zo slecht als wat... Maar gewoon beginnen vervangen en alles gaat erdoor beter... Niet noemenswaardig, maar elke stap is er eentje in de goede richting!
Alleen de Carb had nog wat problemen, naast een lekke pakking zat er dieper in de carb ook wat fout, maar samen met Wouter en Diede hebben we dat gewoon lekker kunnen oplossen en nadat dit euvel is hersteld, kan ik maar 1 ding zeggen! WAT EEN ZALIGE MOTOR!
Hij is echt superlekker, supersoepel enz... Als jij hem maar zozo vind Frank, dan klopt er nog steeds iets niet! Want het is gewoon een heerlijk ding! Lekker stil, lekker in de toeren jagen...
Kortom, het is soms een frustrerend blokje, maar eens hij goed is... Dan heb je ook wel wat! Ik moet nu enkele nog een lek rond de oliepomp oplossen, de pakking daar is gewoon weggerot! Zie er wat tegenop, omdat dan de D-riem er weer af moet en ook de poelie van de oliepomp... Tja, wat moet dat moet he!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Kuiper
- Nieuw lid
-
Kan ik die nieuwe carb gewoon erin zetten of moet ik nog iets speciaals doen om de boel te laten werken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.