Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Als er een los buisje in de vlotterkamer ligt te stuiteren weet je toch wel waar je moet kijken?Dendorssers;144993 schreef : Hehe, maar dan zie ik wel al waar ik naar moet kijken!
Door eerst al het andere te vervangen en het probleem was nog neit opgelost... Toen hebben we (Wouter en ik) een paar meter brommerbenzineleiding gekocht en die buitenom in een jerrycan benzine gehangen. Toen reed hij weer als vanouds. Ik heb een paar weken met een jerryan benzine in de kofferbak rondgereden met een slangetje door een gaatje in de dop voordat ik hem uiteindelijk vervangen heb...Dendorssers;144993 schreef : Tja, de benzineleiding zelf! Hoe kan je dat in godsnaam vaststellen... Hoe ben jij daar achter gekomen dan Jeroen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als ze los liggen dan zou ik het idd zien ja, maar mss dat ik dan maar ineens een revisiesetje voor de hele carb bestel, want stel dat bij het loshalen de vlotterpakking nog kapot gaat, dan sta ik daar weer mooi! (alhoewel, volgens mij heb ik deze liggen)
Eigenlijk moet de hele carb gereviseerd worden, maar zoals het de laatste keer is gegaan, ga ik liever niet naar de garage. Daar hebben ze mij echt niet goed geholpen. Zaterdag nog maar is even langs gaan om te informeren, want als ik hem nog is breng, dan moeten ze het verdomme doen zoals ik het vraag en niet anders!
First things first, carb, remmen, versnellingsbak, voorschermen, deuren en dorpel...
Wat een lijstje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Dendorssers;145007 schreef : dan moeten ze het verdomme doen zoals ik het vraag en niet anders!
Bespeur ik hier enige irritatie? :halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je gaat toch ook niet naar de bakker, vraagt een taart voor je oma van 100 jaar en krijgt een klein gebakje omdat ze denken dat het de moeite niet meer is voor je oma...
Ze worden betaald om te doen wat ik vraag, dan moeten ze dat ook gewoon doen! Heb mij daar toen echt staan kwaadmaken!
Dus irritatie= ZEKER!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Dendorssers;145026 schreef : Zeg maar gerust frustratie en kwaadheid!
Je gaat toch ook niet naar de bakker, vraagt een taart voor je oma van 100 jaar en krijgt een klein gebakje omdat ze denken dat het de moeite niet meer is voor je oma...
Ze worden betaald om te doen wat ik vraag, dan moeten ze dat ook gewoon doen! Heb mij daar toen echt staan kwaadmaken!
Dus irritatie= ZEKER!
Bekend fenomeen onder de dealergarages, maar meestal omdat ze zelf gewoon niet eens meer een carburateur kunnen afstellen.
Gewoon naar de specialist, tenzij je daar al heen ging :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ze hebben het zich het makkelijk gemaakt omdat de auto op zich niet slecht liep, ik wou gewoon preventief vervangen ipv de auto aan de kant te moeten zetten als het mij weer eens niet uitkwam...
Toen kon ik hem even missen, maar nu... als hij het nu begeeft, dan zit ik in de shit!
Ik ga er nog wel terug, maar zal dan wel duidelijk maken dat ik klant ben en als ze wat willen verdienen ze hun best moeten doen of ik wel naar een ander toe ga, iemand die nog aan de oudere auto's WIL/KAN werken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik laat mijn banden wisselen bij mijn pa op zijn school, dient mijn auto als studie-object, kost... 0 Euro!
Trouwens als ik naar de garage ga, is dat altijd zonder factuurtje! Ook al is mijn auto nu rood, hij rijdt altijd lekker zwart weer naar buiten!
Niet mijn probleem, zij moeten het maar goed verbergen voor de belasting, mij kunnen ze niets maken, maar mij hoor je ook niet klagen!:f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
een carburateur is echt niet moeilijk, maar je moet wel gewoon weten waar je op moet letten en je gezonde verstand gebruiken. stap 1 van storingzoeken is altijd stage 0 nagaan en eventueel uitvoeren.
ik ben wel eens een halve middag aan het typen geweest om een soort handleidingkje bij storingszoeken te maken, tot ik me realiseerde dat dat simpelweg geen zin heeft. elke storing is weer anders en vaak van meerdere factoren afhankelijk, je schiet er dus niets mee op.
waar ik me wel eens aan irriteer is advies geven in de richting van een onderdeel, een reactie krijgen van "nee dat is goed, kan het niet zijn"; ja dan wordt het wat lastiger, volgende item opnoemen wat iets dergelijks kan veroorzaken etc.. en nog steeds niet opgelost!, dan langsgaan om er naar te kijken en wat denk je, het allereerste gegeven advies blijkt de storing te zijn, gewoon niet goed beoordeeld/naar gekeken, daar zakt je broek toch van af....
dit was eigenlijk ook een hele lastige, ik vond meerdere dingetjes maar ik kon het gewoon niet/nauwelijks linken aan iets dat onregelmatig gebeurde, ik vond ondermeer dat de renix connector A-2 (het massa pinnetje); een beetje verkracht erin zat; isolatie stak al buiten de stekker, dus ik had zoiets van eeh, slechte massa dat af en toe geen goed contact maakt; hebbes!, weer gefixt en nog steeds rariteiten.
toen zat het nippelblok van de carburateurvoetverwarming wat los, wat dit mogelijk ook zou kunnen verklaren; was het dus ook al niet, nadat ik ook de thermo-klep in het luchtfilterhuis gecontroleerd had werd het toch echt wel tijd om de carb open te schroeven..
het bewuste buisje is enkel voor het stationair mengsel; verklaard meteen waarom hij met choke wel prima liep, dan bedien je de gashendel en wordt het stationaircircuit buitengesloten. hij rijd zonder dat buisje in principe ook prima; koppeling in = doodvallen; logisch want er is geen stationair mengsel om de motor aan de praat te houden. dan nog het sporadisch afslaan... dat is uiteindelijk te linken aan het buisje zelf dat de vlotter blokkeerd in z'n beweging en ja, dat vind de carb niet leuk:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.