Onregelmatig plotseling verlies van vermogen en afslaan
- V300 register
- Verbannen
Het is heel gek: vanochtend nergens last van, vanmiddag nadat ik een file in reed opeens whoppa. Sindsdien (20km) heb ik een stuk of 4-5 keer met alarmlichten op de rechterbaan gerold en ter nauwernood dat ding weer aan de praat gekregen, en een keer langs de snelweg de auto stilgezet omdat ik niets meer kon.
Vreemd genoeg is het als je daarna start, weer allemaal pais en vree en is er ook niet echt iets vreemds te horen onder de kap.
Ik heb verder eigenlijk nog nooit iets in deze richting meegemaakt. Ja, een auto die structureel sgeev liep. Toen was er een voetpakking foetsie. Maar het is nu niet structureel scheef, maar alleen op de momenten dat je eigenlijk niet kan stilstaan. Vaak ook halfgas trouwens.
Vooral dat het als je er naar gaat kijken prima is, en op het moment dat je ergens rijdt waar het druk is en uiteraard geen vluchtstroken zijn ronduit K*T is, maakt het lastig.
Anyone een idee waar ik als eerste moet gaan zoeken? Ik moet namelijk eigenlijk morgen weer met de sjees weg maar zo durf ik er geen meter meer mee te rijden. Ik ben blij dat ik levend thuis ben, eigenlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Zo voelt het ook als bij mij de LPG op is en ik gasgeef.
Bij mijn Daf had ik dezelfde problemen, maar dan op benzine. Daar was het probleem een poreuze brandstofslang waardoor er meer lucht werd aangezogen dan benzine.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hij doet het weer! :w00t:
Ik had ff strontmazzel dat Dokter Anjo vanavond al tijd had! Dit hadden jullie niet geraden, en ik niet zo 1-2-3 gevonden...
In de carburateur zitten twee buisjes in de vlotterdeksel geperst.
1 van die buisjes lag los onderin te stuiteren. Soms tegen de vlotter aan (die blijft dicht staan - geen brandstof meer de vlotterkamer in dus weg vermogen) en soms stuiterde die dus weg (vlotter kan weer naar beneden, dus weer brandstof...). Dat verzin je toch niet...:crazy1:
Anyways, Anjo heeft het dus na de obvious dingen uitgesloten te hebben ontdekt en geverifieerd tegen een van mijn reserve/onderdelen carbs :worship:. Net nog ff een testrondje om Delft gereden, en helemaal weer perfect.
Wat wel grappig is trouwens: Hij is spontaan 100-200rpm langzamer stationair gaan lopen. Hij zit nu tegen de 800 aan. Ik geloof niet dat ik dat erg vind
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
fixed!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ben je lekker 90 aan het cruisen als opeens de motor gewoon begint terug te vallen, terugschakelen doet njet, volgas geven njet... Kortom, aan de kant gaan staan en dan blijft hij dus niet eens stationair meer lopen en valt hij stil! Als ik erna weer gewoon start, dan lukt het vaak wel weer, al gaat het starten soms echt moeizaam...
Soms heb ik het weken niet, soms is het 3 keer na elkaar, ik kan er niets op plakken! Ik dacht ook eerst aan een vuiltje in de carb, maar zelfs met de in lijn brandstoffilter mag het niet baten!
Alle benzineslangen zijn bij mij rondom al vervangen, dus daar kan het zeker niet aan liggen!
ik schreef het toe aan een carb probleem, maar omdat de garagehouder er vorige keer geen zin had om de carb te reviseren (ondanks dat ik hem het uitdrukkelijk bevolen had, was dit niet veranderd... Hij wou mij met mijn oude auto niet op kosten jagen, daarna was het dat het onderdeel niet leverbaar was... Ik heb hem toen op de man af gevraagd ofdat ik beter met mijn auto op een ander moest gaan, als hij geen zin had om nog aan zo'n oude 'rommel' te werken... Toen draaide hij wel bij en zei dat ik langs moest komen, maar ben er in alle drukte de laatste tijd gewoon nog niet geraakt! Kortom, ik had beter een Anjo in de buurt gehad, dat ging sneller en beter zo te horen!
Diede, ben jij toevallig in de gelegenheid om een foto te maken van die euvel, dat zou mij mss kunnen helpen om vast te stellen of ik mss wel hetzelfde probleem heb. Ben het zo ondertussen wel beu en het is dan nog eens levensgevaarlijk ook!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ook de benzineleiding? Bij mij was dat het probleem, niet de slangen...Dendorssers;144989 schreef : Alle benzineslangen zijn bij mij rondom al vervangen, dus daar kan het zeker niet aan liggen!
Als ik het zo lees hoef je daarvoor alleen maar de vlotterkamer open te maken en dan zie je het vanzelf liggen als het hetzelfde probleem is.Dendorssers;144989 schreef : Diede, ben jij toevallig in de gelegenheid om een foto te maken van die euvel, dat zou mij mss kunnen helpen om vast te stellen of ik mss wel hetzelfde probleem heb. Ben het zo ondertussen wel beu en het is dan nog eens levensgevaarlijk ook!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Tja, de benzineleiding zelf! Hoe kan je dat in godsnaam vaststellen... Hoe ben jij daar achter gekomen dan Jeroen?
Moet echt dringend is weer wat tijd maken om naar de auto te kijken, gelukkig kan dat nu eindelijk weer! Ik kan volgende week terecht bij iemand met een brug, dan ga ik is heel da auto nalopen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.