Radiateur vervangen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zit er eigenlijk een verschil tussen de radiator van een 1.4/1.7 en een 2 liter van een 360?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- 1.4 (want hij heeft een aansluiting voor elektrische temperatuurschakelaar)
- 1.7 (want zie 1.4, en hij is groot genoeg)
- 2 Liter (want hij is groot genoeg)
Er is een dunnere versie geweest speciaal voor de 1.4. Die is alleen bruikbaar voor de 1.4
Er is een versie geweest gelijk aan de 1.7 maar dan zonder aansluiting voor elektrische schakelaar (dat is de standaard uitvoering voor de 2Liter)
- V300 register
- Verbannen
Ik heb nu thuis 2 varianten, 1 die 100% zeker van een 1.4 komt en een die net hetzelfde is, maar schijnbaar meer koelbanen heeft...
- V300 register
- Verbannen
De dikke versie is gelijk aan de 1.7 radiator en qua koelvermogen voldoende voor de 2 Liter. Dat is dus de "universele" radiator.
De dunne versie van de 1.4 radiator is NIET bruikbaar voor de grotere motoren.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;108190 schreef : van de 1.4 zijn verschillende versies geweest.
De dunne versie van de 1.4 radiator is NIET bruikbaar voor de grotere motoren.
Dat er daar 2 verschillende van zijn weet ik ja! Maar ik heb het over de meest voorkomende en volgens mij is dat die rechthoekige met die thermo-switch... Bij die kleinere zit die er niet op, omdat de fan ook op de krukas zit ofzo, maar pak mij daar niet helemaal op!
Zou de haynes er is bij moeten nemen om te kijken of de aansluitingen anders zitten, ik heb er geen idee van!
- V300 register
- Verbannen
Zorg voor een dikke 340 radiateur (want ook op de 1.4 is de dikke radiateur geleverd) en je komt er altijd. (ik ben overigens ook wel eens op sloperijen dunne rad's op 1700's tegen gekomen. Dus ga er niet standaard vanuit dat het goed is wanneer het van een 1700 komt!)
Volgens mij zijn de aansluitingen het zelfde van een 360 en 340. Maar dat zal ik vanmiddag nog even checken.
Overigens is het ook nog een optie om je radiateur te laten reviseren. Zo kreeg ik laatst de tip dat www.hartgers-radiateuren.nl/ voor 100 tot 125 euro radiateuren kan reviseren. Dan komt er een nieuw koelblok in, en de zijwanden worden ook weer opgelapt...!