Stotteren 340 1.7

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 09:08 #736358 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stotteren 340 1.7

AvdAkker;74570 schreef : vergeet niet dat jouw blok een vaste koelventilator heeft, en dat bij jou de temperatuurgever niet in de waterpomp maar achterin het blok zit.
(en zo zijn er nog wel meer verschillen:D)

Dat onthoud ik prima, maar dit is toch wel vrij algemeen dacht ik zo.
Bij mij is het zo dat, kapotte thermostaat of niet, als je met warme motor gaat stilstaan gaat de meter heel ver naar rechts (en dat komt dus door die toerentalafhankelijke ventilator). Maar da's een ander verhaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 09:45 #736360 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stotteren 340 1.7
ik bedoel, door die vaste fan heb je in eerste instantie koeling, ware het niet dat hij ook ff flink warme lucht (oa van uitlaatpspruitstuk) naar de achterkant van de motor staat te blazen, waarna het er onder uitgaat. langs de temperatuurgever dus, want die zit achterop het blok.

de sensor meet warmte, en zit in het koelwater, maar de sensor warmt ook van buitenaf nog makkelijk op, zeker als je stilstaat. en een paar graden verschil is al heel wat op de uitslag in het klokje,

nog een, jouw radiateur is een flink stuk kleiner als die van de 1700, met een kapotte thermostaat word bij jou de boel alsnog redelijk warm door de kleinere koelcapaciteit van het koelsysteem zelf, de oudere motoren hebben iets meer koeling door de rijwind als door het de functies van het koelsysteem zelf

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 19:53 #751969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stotteren 340 1.7
Zo even een tijd afwezig geweest! Intussen heb ik mijn 340 ook niet meer. Ben overgegaan op een prachtige Volvo V40 uit 2000!

Wel heb ik eerst de thermostaat laten vervangen. Toen bleek het thermostaathuis gescheurd. Dat is toen na een hele tijd eindelijk vervangen. Dus de temperatuur is weer prima op orde!

Tevens is de 340 nog wel apk gekeurd en wederom was er niets mee aan de hand! Een Volvo monteur gaat er nu mee rijden en die gaat het stotteren nog verhelpen.

Dus zijn jullie ook weer op de hoogte. Wilde nog wel even bedanken voor alle reacties!

Groeten,

Doorrijder

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2009 20:24 #752659 door V300 register
succes met de(te dure) carisma:crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2009 21:15 #752668 door V300 register
Zo'n auto wegdoen...sjasses.

Heb echt exact dezelfde auto als jij. Toevallig ook grijs? Ken het probleem wel een beetje..even die schok.

Ik noem het mijn turbo als vrienden in de wagen zitten. Zij nemen het voor lief, ik ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2009 08:25 #752712 door V300 register
Jammer om ermee door te rijden als het zo makkelijk is op te lossen. Je hebt de kosten er zo uit ivm hoger brandstofverbruik.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC