Stotteren 340 1.7
- V300 register
- Verbannen
Zo nu en dan maar vooral na vochtig weer even de punten in de verdeler schoon krabben.
Zo zijn ook vrij vlot groen valt mij op. En dan schokt hij niet meer.
Ik vindt dit weer zo'n "als je niet oppast haal je de hele auto uit elkaar terwijl het makkelijk op te lossen is" topic.
Laat mijnheer Doorrijden nou eerst eens even de makkelijk weg proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Frans;74544 schreef : Ik vindt dit weer zo'n "als je niet oppast haal je de hele auto uit elkaar terwijl het makkelijk op te lossen is" topic.
koolafzetting naast de contactvlakken van de rotor geeft dezelfde effecten,
maar bovenstaande symptonen en oplossingen vallen totaal niet buiten klein onderhoud, dus zo spectaculair als de hele auto uit elkaar halen is dit topic nog lang niet hoor frans:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nu zonder gekheid. Even in de Haynes gebladerd, want ik was toch wel benieuwd waar die thermostaat zat. Bij een 1700 zit die achteraan tegen het blok aan (dus aan de zijde van de voorruit), onder de verdeler, in de behuizing waar de koelslang op uitkomt. Die behuizing moet eraf (zit vast met drie bouten) en dan kun je zo die thermostaat vervangen. Waarschijnlijk moet je wel wat koelvloeistof aftappen. Het enige probleem dat ik zou voorzien, waarbij de gevolgen zodanig zijn dat je 'de hele auto uit elkaar moet halen', is dat die bouten afbreken. Maar daar heb ik ook geen ervaring mee.
Stomme plek trouwens voor zo'n thermostaat, puur praktisch gezien, maar goed. Wist Renault veel dat een paar gekke Nederlanders en Zweden dat blok in lengterichting gingen inbouwen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zal volgende keer eens 98 tanken, wellicht helpt dat ja! Vorige keer toen ik dat deed, liep ie ook veel zuiniger.
Tijdens de files wordt de motor wel iets warmer, maar blijft de wijzer toch vaak links van het lampje hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dat is mooi, dan lijkt het er in eerste instantie op dat het stotteren niet carburateur gerelateerd is.Doorrijder;74550 schreef : Als ik de koppeling intrap tijdens het stotteren, gaat de motor prima stationair draaien. (rond de 700 toeren)
en toerentalafhankelijk wat duid op een misfire, dus verdelerkap+rotor+bougiekabels+bougies controleren en evt vervangen.Doorrijder;74550 schreef : Na het oplaten van de koppeling gaat, meestal, het stotteren weer door.
thermostaat kaduuk, en zoals ik al zei dit kan versnelde motorslijtage opleveren als je daarmee door blijft rijden.Doorrijder;74550 schreef : Tijdens de files wordt de motor wel iets warmer, maar blijft de wijzer toch vaak links van het lampje hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
volvofiel;74559 schreef : Normaal is het zo dat als je stilstaat (een poosje) dat met een kapotte thermostaat de meter ver naar rechts gaat en zodra je weer gaat rijden zakt 'ie weer terug.
vergeet niet dat jouw blok een vaste koelventilator heeft, en dat bij jou de temperatuurgever niet in de waterpomp maar achterin het blok zit.
(en zo zijn er nog wel meer verschillen:D)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik hou jullie op de hoogte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Doorrijder;74550 schreef :
Ik zal volgende keer eens 98 tanken, wellicht helpt dat ja! Vorige keer toen ik dat deed, liep ie ook veel zuiniger.
Vpower is eigenlijk euro 95 maar met extra aditieven (aceton). Chemicalien die voor schonere verbranding zorgen. (eigenlijk was dat al zo maar gewone euro 95 heeft dat nu minder dan jaren geleden want dat is goedkoper produceren... commerciele truk van Koninklijke Schelp:no_comment:)
Je kan ook zelf aceton toe voegen, ongeveer 10cc op een volle tank...
?n 10 cc petroleum voor carb. reiniging tijdens rijden.
?n 10 cc spiritus om vocht te onttrekken van je benzine...
Ik zie je denken... is dat wel goed voor mijn auto? :Ja,dit heb ik van een RWD man die nieuw ontwikkelde auto's test en bevoegd is deze te keuren op de hoogste en zwaarste normen in EU en USA.
Kijk ook maar eens op Wikipedia...(schrik niet als je leest dat het ook raketbrandstof is hahaha:f)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.