Carburateur van een 440 op de 17

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2004 18:51 #624663 door V300 register
Carburateur van een 440 op de 17 is gemaakt door V300 register
mijn automonteur heeft een erg goede carburateur over van een 440. omdat die van mij steeds hopeloser is, wil ik hem vervangen. Hij zegt dat zijn auto er 1 op 15 mee gehaald heeft. maar hoeveel heeft de carburateur met de zuinigheid van de auto te maken?. Mijn auto heeft ooit (Ver verleden) 1 op 14 gehaald. Nu is dat 1 op 8.....
Wat kan ik er allemaal aan doen, advies?
Of is dat injectie gebeuren (wouter) simpeler en beter?

Dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2004 21:52 #644024 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
onmiddelijk doen. slechter dan nu kan bijna niet.

injectie is veel werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2004 23:19 #644025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
nou mooi, bedankt!



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2005 23:01 #644026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
En heeft de carburateur van de 440 geholpen.
Ik wilde mijn carburateur van de 340GL, 1700 ( bwjr. 1989), die ook hopeloos werkt, gaan vervangen door een 440 carburateur. Bovendien loopt hij nu 1 op 6
( en de tank is niet eens lek)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2005 00:36 #644027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
loopt die altijd 1 op 6 ???

had dat even gezegd, dan is namelijk gewoon je vlotter lek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2005 13:04 #644028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
Ik vind dit een belangrijke topic. De 1700 vind ik een van de fijnste blokken. Neem het gewicht van de wagen en de rijervaring daarin mee.
Ik ben dus ook benieuwd voor de toekomst hoe de 440 carb het doet en kan worden geplaatst. Lang geleden heb ik een 1700 gehad met carb problemen.

De carb van de oude 440 neus, welke is dat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2005 13:16 #644029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
ff kijken of dit lukt:


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2005 13:17 #644030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
als ik heel dronken ben zie ik het verschil met een jonge 340 echt niet meer trouwens :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2005 13:20 #644031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
Dit is de 440 en heb ik zelf gehad. Het gaat mij om de benaming van de carb. Ik zal zelf even zoeken op internet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2005 13:25 #644032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur van een 440 op de 17
de 340 1.7 heeft een SOLEX cisac 28-32 Z10

denk dat de 440 dezelfde heeft met een ander cijfer achter de Z.

Maar dit is in principe niet zo heel belangrijk, het grootste verschil zit hem in de voet van de carburateur, die is bij de Z10 maar een paar mm dik. bij de 440 is die veel dikker gemaakt, en daardoor een stuk steviger.

Dat zorgt er niet alleen voor dat het hele ding minder makkelijk krom trekt bij te vast aandraaien (valse lucht), maar ook minder gevoelig is voor vervorming vanwege temperatuurverschillen.
Of de vlotter nog verbeterd is weet ik eerlijk gezegd niet, zou wel mooi meegenomen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD