Injectie op een 1700
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2004 13:40 #624662
door V300 register
Injectie op een 1700 is gemaakt door V300 register
Hoi,
op de sloop gezien dat de 440's met injectie hetzelfde blok (iig dezelfde kop) hebben als de 1700 uit de 340. zo te zien is het niet al te moeilijk om het injectiesysteem van zo'n auto op de B172k te plaatsen.
lijkt me wel een gaaf experiment :-)
heb al eens in de service documentatie van de 440 zitten kijken, er zijn wel een stuk of 8 a 9 verschillende motortypen geweest, waarvan het enige duidelijke verschil de compressie is.
misschien is de timing van de nokkenas ook nog wat anders, maar daar heb ik geen overzicht van.
een van de motoren (versie met lambda sonde) heeft dezelfde compressie als de B172 (10 op 1),
de overige zijn iets verschillend (9,5 op 1 en 10,5 op 1) dus zullen ook een net iets andere injectiecurve hebben.
als ik meer weet zal ik het melden, mocht er iemand nog leuke ideen hebben hoor ik het graag :-)
Groetjes Wouter
op de sloop gezien dat de 440's met injectie hetzelfde blok (iig dezelfde kop) hebben als de 1700 uit de 340. zo te zien is het niet al te moeilijk om het injectiesysteem van zo'n auto op de B172k te plaatsen.
lijkt me wel een gaaf experiment :-)
heb al eens in de service documentatie van de 440 zitten kijken, er zijn wel een stuk of 8 a 9 verschillende motortypen geweest, waarvan het enige duidelijke verschil de compressie is.
misschien is de timing van de nokkenas ook nog wat anders, maar daar heb ik geen overzicht van.
een van de motoren (versie met lambda sonde) heeft dezelfde compressie als de B172 (10 op 1),
de overige zijn iets verschillend (9,5 op 1 en 10,5 op 1) dus zullen ook een net iets andere injectiecurve hebben.
als ik meer weet zal ik het melden, mocht er iemand nog leuke ideen hebben hoor ik het graag :-)
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2004 13:42 #644091
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
owja, voor degenen die zich afvragen wat het nut is;
met het injectiesysteem van de B18FP(ep)115 trekt de 1700 een dikke 106 pk bij 5600rpm, en een koppel van 141 nm bij 4000 toeren. (koppelcurve is heel breed, bij 2500 rpm heb je al 80%)
Groetjes Wouter
met het injectiesysteem van de B18FP(ep)115 trekt de 1700 een dikke 106 pk bij 5600rpm, en een koppel van 141 nm bij 4000 toeren. (koppelcurve is heel breed, bij 2500 rpm heb je al 80%)
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2004 15:12 #644092
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
Hoe zit het trouwens met de mogelijkheden van een injectiesysteem van een Renault Clio 1.4i op een B14?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2004 15:43 #644093
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
misschien een goed idee om daar ook een aparte discussie voor te openen !
dat heb ik namelijk ook al eens overwogen ;-)
(ivm 1400 in dafje)
maar ik kon destijds geen goede auto vinden waar zon systeem in zat (ook geen twingo van voor 96)
Groetjes Wouter
dat heb ik namelijk ook al eens overwogen ;-)
(ivm 1400 in dafje)
maar ik kon destijds geen goede auto vinden waar zon systeem in zat (ook geen twingo van voor 96)
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2004 17:17 #644094
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
bij een injectie systeem van een b18u singel point injectie heb je een snelheid singaal nodig . bij een fp weet ik dat niet ben er ook eens mee bezig geweest .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2004 19:15 #644095
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in de mogelijkheden van injectie op mijn b14... 1400power roelz muhaha gti'tjes pesten, grote 1,4liter sticker er op, en gaan met die bak ;-)
Oftewel ik blijf dit even met interesse volgen.
Oftewel ik blijf dit even met interesse volgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-03-2004 15:20 #644096
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
gewoon 1400 turbo erin, klaar is kees lijkt me
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-03-2004 17:05 #644097
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
"gewoon": waar kan je die blokjes krijgen, en volgens mij past dat nooit zomaar zonder technische rare aanpassingen in die auto??? of heb ik het nu volledig mis?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-03-2004 17:52 #644098
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
als je een verschrikkelijk duur -speciaal gemaakt- uitlaatspruitstuk aanschaft zal het allemaal wel passen, de fun van een project als het inbouwen van een injectie is dat je verlost bent van een aantal extra handelingen bij t starten, en het eindeloos afstellen en corrigeren van de carburateur (apk versus lekker rijden)
plus natuurlijk de nodige onderhouds zaken.
daarnaast is het voor de 1700 volgens mij goedkoper om een compleet injectiesysteem op de sloop te halen dan om het originele systeem te reviseren zoals ik dat inmiddels gedaan heb.
Groetjes Wouter
plus natuurlijk de nodige onderhouds zaken.
daarnaast is het voor de 1700 volgens mij goedkoper om een compleet injectiesysteem op de sloop te halen dan om het originele systeem te reviseren zoals ik dat inmiddels gedaan heb.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-12-2005 10:10 #644099
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
Hallo allemaal.
Het zou natuurlijk kunnen om de cill. kop van een injectie blok over te bouwen.
Alleen is de de B18 op een aantal vlakken behoorlijk anders dan de B172.
Die zijn dan vooral intern.
Zoals zuigerbodem koeling, Geharde krukas.
Dat geld dan in elk geval voor de 1.7 106 pk uitvoering en de turbo uitvoering.
Je bent dan beter af als je dan direct een B18 compleet inbouwd.
Dat lijkt mij in elk geval verstandiger.
Kwa geld en betrouwbaarheid.
En je hebt dan een supersoepel rijdende 340 die ook nog es verrekte zuinig is.
Ik zelf hou mijn 340 en ga als ik weer student af ben weer verder met mijn project.
Ik heb nu een std blokje ingebouwd voor mijn studente tijd.
Maar ik zat te denken aan mijn opgevoerde 1.4 met DTA injectie.
En dan met 1 dubbele DTA.
Net als 1 dubbele weber zeg maar.
Moet nog weten af dit mogelijk is.
Dan moet de kop ook anders geflowd.
Dat is nu ook nog niet ideaal.
Moet nog meer uit, en de uitlaatpoort moet aangepakt.
Ook moet de R5 GTT Gr.N nokkenas plaatsmaken voor een wilder exemplaar.
Was een heel pijnlijk foutje.
Het krukasstandsensor gat in het koppelings huis moet worden uitgeslepen.
Zodat de ontsteking nog wat beter vervroegd kan worden.
En moet er een spagetti 4-2-1 spruitstuk gemaakt worden plus daar nog bij een 50 mm uitlaat met minder bochten.
Dan het spul weer laten afstellen bij freddie cane.
Met elkaar ook weer goed voor 500 euro ben ik bang.
DTA moet uit Engeland komen dus de prijs hangt af vd. Pond ten opzichte vd. Euro.
Groeten van
Andries Hofstra
(Still volvo minded ;))
Het zou natuurlijk kunnen om de cill. kop van een injectie blok over te bouwen.
Alleen is de de B18 op een aantal vlakken behoorlijk anders dan de B172.
Die zijn dan vooral intern.
Zoals zuigerbodem koeling, Geharde krukas.
Dat geld dan in elk geval voor de 1.7 106 pk uitvoering en de turbo uitvoering.
Je bent dan beter af als je dan direct een B18 compleet inbouwd.
Dat lijkt mij in elk geval verstandiger.
Kwa geld en betrouwbaarheid.
En je hebt dan een supersoepel rijdende 340 die ook nog es verrekte zuinig is.
Ik zelf hou mijn 340 en ga als ik weer student af ben weer verder met mijn project.
Ik heb nu een std blokje ingebouwd voor mijn studente tijd.
Maar ik zat te denken aan mijn opgevoerde 1.4 met DTA injectie.
En dan met 1 dubbele DTA.
Net als 1 dubbele weber zeg maar.
Moet nog weten af dit mogelijk is.
Dan moet de kop ook anders geflowd.
Dat is nu ook nog niet ideaal.
Moet nog meer uit, en de uitlaatpoort moet aangepakt.
Ook moet de R5 GTT Gr.N nokkenas plaatsmaken voor een wilder exemplaar.
Was een heel pijnlijk foutje.
Het krukasstandsensor gat in het koppelings huis moet worden uitgeslepen.
Zodat de ontsteking nog wat beter vervroegd kan worden.
En moet er een spagetti 4-2-1 spruitstuk gemaakt worden plus daar nog bij een 50 mm uitlaat met minder bochten.
Dan het spul weer laten afstellen bij freddie cane.
Met elkaar ook weer goed voor 500 euro ben ik bang.
DTA moet uit Engeland komen dus de prijs hangt af vd. Pond ten opzichte vd. Euro.
Groeten van
Andries Hofstra
(Still volvo minded ;))
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets