carburateurvraag 340 14.4 isolatieplaten
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2022 13:09 #1042103
door V300 register
Dank voor je antwoord en de aanvulling met foto.
Welke carburateur is in de laatste foto te zien? n.o.s. is enkel 'new old stock' dus zegt mij niks over het type.
Je noemt een 'gewapende pakking' die dan beter tegen de hitte kan.
a. ik ken alleen de standaard pakkingen die door de specialisten geleverd worden, en heb dan ook enkel gewone pakkingen in de setup.
b. wat doet een wapening (metaal? kunstvezels?) ten aanzien van de optredende hitte/de hittebestendigheid?
In het verlengde van dit thema:
de standaard setup is toch: carburateurvoetflens > pakking > isolatieplaat bakeliet > pakking > voorwarmplaat > pakking > isolatieplaat bakeliet > pakking > flens op bovenzijde spruitstuk.
(resultaat hiervan: acht plekken waar vacuumlekken kunnen ontstaan (aan weersziden van elke pakking)).
Omdat de stelling altijd is dat kromtrekken een kier veroorzaakt, WAT trekt in deze reeks nu krom?
Enkel de (steeds genoemde) carburateurvoetflens?
De isolatieplaten zullen het wel niet zijn en spelen dan als ze niet gebroken of gebarsten zijn geen rol bij de vacuumlekken, de voorwarmplaat heeft allelei ribben en zal ook wel niet kromtrekken, en de flens op het spruitstuk is toch gietijzer?
rustybuster
Beantwoord door V300 register in topic carburateurvraag 340 14.4 isolatieplaten
Dank voor je antwoord en de aanvulling met foto.
Welke carburateur is in de laatste foto te zien? n.o.s. is enkel 'new old stock' dus zegt mij niks over het type.
Je noemt een 'gewapende pakking' die dan beter tegen de hitte kan.
a. ik ken alleen de standaard pakkingen die door de specialisten geleverd worden, en heb dan ook enkel gewone pakkingen in de setup.
b. wat doet een wapening (metaal? kunstvezels?) ten aanzien van de optredende hitte/de hittebestendigheid?
In het verlengde van dit thema:
de standaard setup is toch: carburateurvoetflens > pakking > isolatieplaat bakeliet > pakking > voorwarmplaat > pakking > isolatieplaat bakeliet > pakking > flens op bovenzijde spruitstuk.
(resultaat hiervan: acht plekken waar vacuumlekken kunnen ontstaan (aan weersziden van elke pakking)).
Omdat de stelling altijd is dat kromtrekken een kier veroorzaakt, WAT trekt in deze reeks nu krom?
Enkel de (steeds genoemde) carburateurvoetflens?
De isolatieplaten zullen het wel niet zijn en spelen dan als ze niet gebroken of gebarsten zijn geen rol bij de vacuumlekken, de voorwarmplaat heeft allelei ribben en zal ook wel niet kromtrekken, en de flens op het spruitstuk is toch gietijzer?
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
06-06-2022 19:18 #1042108
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic carburateurvraag 340 14.4 isolatieplaten
Carburateur op de foto is niet relevant, voet is hetzelfde als bij alle andere carburateur. Dient nu even als voorbeeld hoe ik het heb zitten bij deze auto, heb enkel de onderste flens in deze opstelling weggelaten.
Het is van belang dat je bij die onderste pakking in deze setup een sterke gewapende pakking gebruikt voor optimale afdichting. Deze zijn versterkt met metaal, en het pakking materiaal kan hogere temperaturen aan, tot 400 graden maar liefst. Een papieren pakking is daar niet op die plek tegen 140 graden constant bestand.
de details weet ik allemaal niet, de onderste pakkingen zijn altijd gewapende pakkingen en hou dat dus aan.
Het inlaatspruitstuk en carburateur zijn gemaakt van giet aluminium. De voet can de carb. zelf trekt het makkelijkst krom door hitte en door de moeren te vast te zetten. En daar zit dan ook het probleem, ik ervaar alleen echter met een gevlakte carb. soms ook deze lekkages, en heb om die reden een alternatief bedacht. Geen ofee waarom / hoe en wat, heb die kl*te dingen al aardig staan vervloeken.
Het is van belang dat je bij die onderste pakking in deze setup een sterke gewapende pakking gebruikt voor optimale afdichting. Deze zijn versterkt met metaal, en het pakking materiaal kan hogere temperaturen aan, tot 400 graden maar liefst. Een papieren pakking is daar niet op die plek tegen 140 graden constant bestand.
de details weet ik allemaal niet, de onderste pakkingen zijn altijd gewapende pakkingen en hou dat dus aan.
Het inlaatspruitstuk en carburateur zijn gemaakt van giet aluminium. De voet can de carb. zelf trekt het makkelijkst krom door hitte en door de moeren te vast te zetten. En daar zit dan ook het probleem, ik ervaar alleen echter met een gevlakte carb. soms ook deze lekkages, en heb om die reden een alternatief bedacht. Geen ofee waarom / hoe en wat, heb die kl*te dingen al aardig staan vervloeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2022 12:39 #1042115
door V300 register
Prijs kan zeker een dikke hobbel zijn. Mijn ervaring was wel dat de auto zuiniger was. Ging met de 340 vario van net geen 1 op 12 naar bijna 1 op 13,2. Reed een tijdje elke dag 30 km heen en 30 terug over een 100 km weg met 5 rotondes. Na modificatie nog 2 weken gedaan en dit resultaat kwam er uit. Rekensommetje met €2,30 per liter levert op dat je na 71 weken van de 60 km per dag de kosten er uit hebt ????
Beantwoord door V300 register in topic carburateurvraag 340 14.4 isolatieplaten
rustybuster;n418108 schreef :
Ik zag daarvoor een prijskaarte van euro 380 voorbijkomen, en dat kan rusty zich echt niet veroorloven.
(wat niks afdoet aan de waardering voor Steven).
rustybuster
Prijs kan zeker een dikke hobbel zijn. Mijn ervaring was wel dat de auto zuiniger was. Ging met de 340 vario van net geen 1 op 12 naar bijna 1 op 13,2. Reed een tijdje elke dag 30 km heen en 30 terug over een 100 km weg met 5 rotondes. Na modificatie nog 2 weken gedaan en dit resultaat kwam er uit. Rekensommetje met €2,30 per liter levert op dat je na 71 weken van de 60 km per dag de kosten er uit hebt ????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-08-2022 14:36 #1042255
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic carburateurvraag 340 14.4 isolatieplaten
@hengel,
ik zie dat je na 21300 km. je aanschaf eruit hebt, voor die afstand heb ik bijna 4 jaar nodig.
Plus dat ik voor minder kan tanken, waardoor de amortisatieperiode meer richting 5 jaar gaat.
Voor mij is jouw oplossing een no-go helaas.
rustybuster
ik zie dat je na 21300 km. je aanschaf eruit hebt, voor die afstand heb ik bijna 4 jaar nodig.
Plus dat ik voor minder kan tanken, waardoor de amortisatieperiode meer richting 5 jaar gaat.
Voor mij is jouw oplossing een no-go helaas.
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets