Weber revisie: choke afstelling?
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
14-06-2020 19:20 #987779
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Weber revisie: choke afstelling?
Zeker Wouter, ik heb veel aan je verhaal gehad! Vooral omdat niet op alle punten Haynes, Olislagers en Dafhobby het eens waren. Met 4 verhalen kun je zelf lekker een best of bijeenharken.
Intussen loopt de auto weer. En hij rijdt ook.
Maar met choke smoort ie m. Bij de uitlaat ruik ik nog wat benzine.
Denk dus dat ie nu te rijk staat. Even verder afstellen, dus weer een avondje zoet hier op het forum. De officiele route (meet CO etc), daar heb ik immers de middelen niet voor beschikbaar. Eerst dus ep het gevoel (dat ik en passant dus moet ontwikkelen.
Intussen loopt de auto weer. En hij rijdt ook.
Maar met choke smoort ie m. Bij de uitlaat ruik ik nog wat benzine.
Denk dus dat ie nu te rijk staat. Even verder afstellen, dus weer een avondje zoet hier op het forum. De officiele route (meet CO etc), daar heb ik immers de middelen niet voor beschikbaar. Eerst dus ep het gevoel (dat ik en passant dus moet ontwikkelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
14-06-2020 22:17 #987780
door BartJu
Intussen wat aan de CO en de stationair schroef gedraaid.
CO teruggedraaid tot dat de motor ging bokken, toen iets terug.
En dan stationair weer rond de 800 rpm.
Loopt al weer een stuk beter, en niet meer de benzine luct uit de uitlaat. UIlaat knettert ook wat minder nu.
Wat nog wel opviel: de econometer werkt wel, maar reageert heeeeel traag op zowel gasgeven (loopt erg langzaam op) als gas los, loopt erg langzaam terug, maar niet helemaal tot onderin. Geen idee wat daar aan veranderd is, want eerst was ie soms juist wat zenuwachtig.
Vario schakelt wel ongeveer als eerder, dus die krijgt wel zijn vacuum. De econometer heb ik net voor de vacuumtoevoer (eigenlijk dus luchtafzuiging) afgetakt.
CO teruggedraaid tot dat de motor ging bokken, toen iets terug.
En dan stationair weer rond de 800 rpm.
Loopt al weer een stuk beter, en niet meer de benzine luct uit de uitlaat. UIlaat knettert ook wat minder nu.
Wat nog wel opviel: de econometer werkt wel, maar reageert heeeeel traag op zowel gasgeven (loopt erg langzaam op) als gas los, loopt erg langzaam terug, maar niet helemaal tot onderin. Geen idee wat daar aan veranderd is, want eerst was ie soms juist wat zenuwachtig.
Vario schakelt wel ongeveer als eerder, dus die krijgt wel zijn vacuum. De econometer heb ik net voor de vacuumtoevoer (eigenlijk dus luchtafzuiging) afgetakt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2020 22:36 #987781
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weber revisie: choke afstelling?
je kunt nog kijken naar de reactie op het indrukken van de knop op de pook in zijn vrij.
Toerental moet niet veel veranderen.zie opmerking van Wouter N Bij de econometer denk ik aan een lekje of verstopte leiding naar de meter
Toerental moet niet veel veranderen.zie opmerking van Wouter N Bij de econometer denk ik aan een lekje of verstopte leiding naar de meter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-06-2020 22:36 #987782
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weber revisie: choke afstelling?
je kunt nog kijken naar de reactie op het indrukken van de knop op de pook in zijn vrij.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
15-06-2020 12:43 #987785
door BartJu
Zojuist even snel achter de klokkenwinkel gekeken. Bleek dat de slang een knik maakte en dus dubbel zat. Moet al bijna dicht gezeten hebben, maar het gerammel met de slangen vanonder de motorkap was kennlijk de genadeklap.
Gek hoe zoiets sufs je weer bezighoudt, anderzijds, gelukkig iets sufs en niks 'echts'!
Slang al wat anders gelegd, maar straks even beter verhelpen.
Auto rijdt overigens wel soepeler, schakelen iets vlotter (CVT) , en dat nog zonder echt afstellen. Tot dusver lijkt operatie geslaagd!
Gek hoe zoiets sufs je weer bezighoudt, anderzijds, gelukkig iets sufs en niks 'echts'!
Slang al wat anders gelegd, maar straks even beter verhelpen.
Auto rijdt overigens wel soepeler, schakelen iets vlotter (CVT) , en dat nog zonder echt afstellen. Tot dusver lijkt operatie geslaagd!
Moderators: Mark Smeets