klepdeksel T-stuk stuk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2020 09:37 #984288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic klepdeksel T-stuk stuk
Inmiddels weer een paar weken met kleine dingetjes proberen verder. Sinds gister is mijn wanhoop weer groter. Een helse rit over de snelweg.
Wat er gebeurd; starten gaat prima, de eerste km's ook. Daarna begint hij in te houden en dat wordt steeds erger, sputteren stotteren. Volgas lijkt dan nog even te gaan maar dat houd ook op. Stotterend tot stilstand gekomen.
2 minuten laten staan, daarna starten en dan gaan de eerste km's weer goed. Het lijkt er op dat als ik met een fluwelen voet rijd, het langer goed gaat.

Al lezende hier op het forum en de tips van Erik in mijn achterhoofd denk ik dat een schoonmaakbeurt van de carburateur idd de volgende stap moet worden. misschien ook een rivisieset met pakkingen en rubbertjes?

Ik heb gezocht naar een "how to" op dit forum maar die zie ik niet 1 2 3. Is die besloten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2020 09:40 #984289 door V300 register
Inmiddels weer een paar weken met kleine dingetjes proberen verder. Sinds gister is mijn wanhoop weer groter. Een helse rit over de snelweg.

Wat er gebeurd; starten gaat prima, de eerste km's ook. Daarna begint hij in te houden en dat wordt steeds erger, sputteren stotteren. Volgas lijkt dan nog even te gaan maar dat houd ook op. Stotterend tot stilstand gekomen. Gelukkig op een afrit.
2 minuten laten staan, daarna starten en dan gaan de eerste km's weer goed. Het lijkt er op dat als ik met een fluwelen voet rijd, het langer goed gaat.

Al lezende hier op het forum en de tips van Erik en Steven in mijn achterhoofd denk ik dat een schoonmaak- en afstelbeurt van de carburateur idd de volgende stap moet worden. misschien ook een rivisieset met pakkingen en rubbertjes?

Ik heb gezocht naar een "how to" op dit forum maar die zie ik niet 1 2 3. Is die besloten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2020 12:35 #984291 door V300 register

Wat er gebeurd; starten gaat prima, de eerste km's ook. Daarna begint hij in te houden en dat wordt steeds erger, sputteren stotteren. Volgas lijkt dan nog even te gaan maar dat houd ook op. Stotterend tot stilstand gekomen. Gelukkig op een afrit.

Al lezende hier op het forum en de tips van Erik en Steven in mijn achterhoofd denk ik dat een schoonmaak- en afstelbeurt van de carburateur idd de volgende stap moet worden. misschien ook een rivisieset met pakkingen en rubbertjes?

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2020 17:17 #984292 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic klepdeksel T-stuk stuk
Ik denk dat dit ook wel een lekke vlotter kan zijn, of de zitting van de vlotternaald is losgetrilt.

Toevallig dat laatste vorige week gehad. Precies hetzelfde euvel.
Of de zitting sluit niet meer goed af en loop de carburateur over.

Nadat je stotterend stil komt te staan zal je het luchtfilterdeksel eens los moeten nemen en in de carburateur kijken.
Als de tweede trap ook vol benzine staat (die gasklep gebruikt je immers het minst) dan weet je zeker dat de vlotterkamer overloopt.

Een nieuwe vlotternaald + zitting zit standaard in een revisieset.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
07-03-2020 20:49 #984294 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic klepdeksel T-stuk stuk
Ik zag van de week dat dafhobby een mooie instructie (greenbook?) op de site heeft, als pdf bij de revisieset info. Wellicht heb je daar wat aan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2020 20:14 #984309 door V300 register
Thnx, ik ga even kijken. Morgen ga ik m'n 340 weer ophalen. Staat nog steeds op m'n werk. En daarna (in t weekend) "even uitzoeken" welke carb er op zit, de boel los halen en een revisieset bestellen......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2020 18:03 #984341 door V300 register
Setje binnen, wordt vervolgd.......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2020 15:43 #987905 door V300 register
T heeft even geduurd (soms wat andere prioriteiten) maar de carb zit weer in elkaar en de motor loopt. Nog wat rauw. Hij trilt stationair nogal (hoog frequent) maar hij doet t en slaat niet af.
De proefrit ging buitengewoon goed. De motor loopt goed en doet niet meer moeilijk.

In de carburateur tijdens de revisie gemerkt dat er twee gaatjes in de venturi van de eerste trap dicht zaten. ook de vlotterhoogte klopte voor geen meter. daar kon nog net een boortje van 3mm tussen.
De CO schroef/naald bleek krom en de pakkingen hadden hun beste tijd gehad.

De voet van de carb was echt krom. Deze flink moeten vlakken. Een graniet tegel bracht uitkomst als ondergrond voor de schuurband.

Een leuke maar spannende klus met een goede afloop.

Nog wat finetuning maar dat komt na de vakantie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2020 12:43 #987957 door V300 register
leuk. deze zomer dus nog lekker wat ritjes maken met de 340 :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2020 16:45 #987969 door V300 register

JoopS;258120 schreef : Een leuke maar spannende klus met een goede afloop.

Kijk, en dat is waar we het voor doen ;) Mooi dat de 340 weer goed loopt!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC