cilinderkoprevisie
- Wiebo Brouwer
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Wiebo Brouwer
- Nieuw lid
Het betreft een variomatic uitvoering van 1984 die overigens prima functioneert.
Kan het kwaad om door te rijden met deze klacht?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Is de auto qua onderhoud helemaal bij? Dus recente ontstekingsdelen, juiste klepspeling, juiste motorafstelling, nergens valse lucht?
Een onregelmatig lopende motor kan veel oorzaken hebben. Bij de 300's is het vaak achterstallig onderhoud, valse lucht, een mankement aan de carburateur of een combinatie hiervan.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Superdaf;255782 schreef : .......een bougie geeft volgens mijn garagehouder aan dat er een klep verbrand is........
:wtf2: daar heb ik nog nooit gehoord, het lijkt mij sterk dat je een verbrande klep aan de bougie kan zien
Superdaf;255782 schreef : .......De motor gebruikt geen olie en ik zie geen verandering in het peil van de koelvloeistof..........
if it ain't broke don't fix it
Superdaf;255782 schreef : .......Wel heb ik de indruk dat niet alle vermogen er uit komt..........
is de motor goed afgesteld, geen vacuüm lekkages, bougies en bougiekabels en dergelijke afgesteld en schoon?
Superdaf;255782 schreef : .......Kan het kwaad om door te rijden met deze klacht?
als het mijn auto zou zijn zou ik er gewoon mee blijven rijden tot er duidelijk iets hapert maar dat ben ik. :yesyes:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Dit kan zeer zeker! Als er een uitlaatklep verbrand is loopt bij die cilinder de temperatuur in de verbrandingskamer zo hoog op dat de bougie kan smelten; in dat geval is de oorzaak een uitlaatklep die open blijft staan en een van de vervolgschades een bougie die smelt; maar denk bijvoorbeeld ook een potentieel beschadigde cilinderbus door het teveel uitzetten van de zuiger of soms zelfs schade aan de zuiger/zuigerveren2 Fast 4 U;255784 schreef : :wtf2: daar heb ik nog nooit gehoord, het lijkt mij sterk dat je een verbrande klep aan de bougie kan zien
Ik zet alleen mn twijfels bij de manier van diagnosestelling, al hebben we de bougie niet zelf gezien natuurlijk. Na het beoordelen van de bougie(s) had ik zelf direct een compressiemeting uitgevoerd
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
een plaatje van de betreffende of zelfs alle bougies doet wel wonderen denk ik; als je zelf twijfelt of je door kan rijden loopt de motor iig niet op 3 cilinders, dat geeft zoveel getril en vermogenverlies dat verder rijden vrijwel onmogelijk isSuperdaf;255782 schreef : Dank voor de reactie. De motor loopt niet mooi stationair en een bougie geeft volgens mijn garagehouder aan dat er een klep verbrand is. De motor gebruikt geen olie en ik zie geen verandering in het peil van de koelvloeistof. Wel heb ik de indruk dat niet alle vermogen er uit komt.
Het betreft een variomatic uitvoering van 1984 die overigens prima functioneert.
Kan het kwaad om door te rijden met deze klacht?
- Wiebo Brouwer
- Nieuw lid
Het valt mij wel op bij het rijden dat het boven de 100km/u moeilijk is de vacuümmeter in het zuinige gebied te houden, zeker bij tegenwind. Mijn herinnering van rijden met het zelfde autotype heel lang geleden is dat het goed mogelijk was 120 km/u te rijden met de vacuümmeter nog net in het zuinige gebied.
Ik kan nu niet bij de auto maar ik zal de betreffende bougie er binnenkort even uitdraaien en een foto bijvoegen. Wat eigenlijk mijn vraag was, er van uitgaand dat mijn garagehouder gelijk heeft, heb ik nog een keuze bij het plaatsen van nieuwe kleppen, bijvoorbeeld wat betreft het bestand zijn tegen euro 95 of zelfs LPG? En ook vraag ik mij af wat een revisie van een cilinderkop inclusief demontage en montage ongeveer zou mogen kosten.
- V300 register
- Verbannen