er komt geen brandstof bij de carb.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2019 21:29 #982222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic er komt geen brandstof bij de carb.
in de kofferbak zit op de bodem een rond plaatje als je die loshaalt zie je de aanvoer en retour slangen zitten als de aanvoer lekt zuig je lucht aan.Mocht je de slangen los willen halen om het stukje rubberslang te vervangen ,knoop dan eerst even een stukje touw aan de leiding anders is het lastig om die weer op de juiste plaats te krijgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2019 08:42 #982229 door V300 register
Een suggestie: haal de vlotter er een keer uit zoals Wim zegt, daar zuigt hij ook brandstof aan. Vervang gelijk die 2 rubber slangetjes die daar zitten als dat niet vrij recent is gebeurd. Kijk ook of er aan de vlotterkant niks zit wat de openingen van de aanzuig- en retourslangen afsluit en kijk of de brandstof wel hoog genoeg staat. Op die manier kun je alles aan de achterkant uitsluiten.
Ook ff aan de voorkant door de 2 benzineleidingen naar de tank blazen (met een spuit o.i.d.), om uit te sluiten of die verstopt zitten.
Als dat allemaal goed is dan is het vrijwel zeker de brandstofpomp. Dat zijn ook de kosten niet, ik geloof dat die nieuw rond de 30-40 euro kosten.

• R Rjad (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2019 22:59 #982248 door R Rjad (GAST)
Beantwoord door R Rjad (GAST) in topic er komt geen brandstof bij de carb.
Allen hartelijk dank voor de reacties en het meedenken.

Ik heb de vlotter er niet uitgehaald, maar wel even met wat perslucht de aanzuigleiding doorgeblazen. ook de pomp weer schoongemaakt en geïnstalleerd. Ik kan niet zeggen dat ik een oorzaak heb gevonden, maar hij doet het weer.

Enige nadeel is dat de ontluchtingsslang bij de vulnek (die met de terugslagklep) is gescheurd. Weet iemand de diameter van deze slang?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2019 23:26 #982249 door V300 register

Nald88;254831 schreef : Allen hartelijk dank voor de reacties en het meedenken.

Ik heb de vlotter er niet uitgehaald, maar wel even met wat perslucht de aanzuigleiding doorgeblazen. ook de pomp weer schoongemaakt en geïnstalleerd. Ik kan niet zeggen dat ik een oorzaak heb gevonden, maar hij doet het weer.

Enige nadeel is dat de ontluchtingsslang bij de vulnek (die met de terugslagklep) is gescheurd. Weet iemand de diameter van deze slang?

Even in de gaten houden of het probleem niet terug komt dan, dat gebeurt helaas vaker met problemen die opgelost zijn zonder het probleem te hebben gevonden.

Volgens mij heeft Born Built Beauties een passende vulslang in het assortiment. Voor de rest hebben we hier ook nog een how-to in de garagescene op het forum. Het is wel een aanrader om aan de hand van die how-to gelijk alle brandstofslangen te vervangen als je toch bezig bent. Die ontluchtingsslang is geloof ik 12mm intern.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2019 08:22 #982251 door V300 register
Mijn gedachte is dat de aanzuigleiding dicht begon te slibben. Door het doorlazen heb je dit weer open gezet. Vaak is het dan de binnenkant van de slangen die afbrokkelen. Daardoor krijg je ergens in de leiding een blokkade.

Zelf eens gehad dat de leiding idd zo oud was dat die uit elkaar begon te vallen. Gelukkig had ik een universeel filter voor de benzinepomp zitten. Die zat zo vol dat toen ik het filter demonteerde ik het filter op zijn kop kon houden en dat de benzine die er nog in zat er niet eens uit liep! Dit omdat er dus vanaf de andere kant geen lucht bij kwam!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2019 09:36 #982253 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic er komt geen brandstof bij de carb.
Er zit bij de aanzuigleiding in de tank een fijnmazig filter, ik zou wel even checken of je die er nu niet afgeblazen hebt. Als dat filtertje er niet meer zit en je verder in de aanvoerleiding nergens universele filters hebt geplaatst, krijg je op den duur verstoppingen in je carburateur.

• R Rjad (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2019 22:30 #982327 door R Rjad (GAST)
top, ik zal er eens naar kijken.

iedereen bedankt voor de tips

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2019 23:35 #982328 door V300 register
[ATTACH]5306[/ATTACH]
ziet er zo uit, deze is beetje verfrommelt door een groote kei de de tank ingedeukt had

Bijlagen:

• R Rjad (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2019 14:52 #982435 door R Rjad (GAST)
Hallo iedereen,

Nu loopt hij weer stationair niet zo lekker, hogere toeren geen probleem, lagere toeren wel problemen.

Ook omdat ik een grotere auto nodig heb (3 kinderzitjes) staat hij te koop.
Ik hoef er niet de hoofdprijs voor, zeker niet voor een serieus geinteresseerde.

link.marktplaats.nl/m1402825570

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC