Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2019 18:31 #635092 door Erick Janssen (GAST)
Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik heb, denk ik, ontdekt wat er aan de hand was/is met mijn aandrijving. Na het werk gestopt bij de supermarkt, bij het achteruit uit de parkeerplaats rijden weer een behoorlijke schok en bij het weg rijden ook.

Na iets van 50 m geen aandrijving meer auto stond in de versnelling en kwam niet vooruit ook niet toen de auto uiteindelijk stilstond. Eerste gedachte was dat de aandrijfas naar de bak het begeven had maar kon op straat niets zien.

Vrouw lief gebeld om mij te komen opslepen. Thuis gekomen auto op de put motor laten lopen en in de versnelling gezet en kijken wat er aan de hand was. Aandrijfas naar de bak draaide en de rechter aandrijfas van de dif naar het wiel draaide ook, ok bak kapot.:grr: :flame:

Motor uitgezet en naar binnen denkend aan een fijne klus voor in het weekend, maar eenmaal binnen dacht ik dat kan niet as draait en de wiel staat stil, ik weer naar de garage auto gestart en weer gekeken inderdaad wiel stil en as draait maar de rubber beschermkap en de homokineet niet dus de vertanding is weg of de as gebroken bij de homokineet of de bouten van de homokineet zijn kapot gegaan, hopelijk valt het mee en is er niets anders gesneuveld. :nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2019 19:44 #981117 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden
Wel eens gezien bij m'n eigen 340 dat er één aandrijfas los zat bij de bak zijde. Alle 6 de inbusbouten opnieuw aangedraaid.

Een bij diezelfde auto een uitgesleten cardanas. De hele spleinverbinding naar z'n grootje.
Was toen ook wel te merken, elke keer bij het gas loslaten een "kluunk" geluid.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2019 20:12 #981123 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden

Steven340;253632 schreef : .......een uitgesleten cardanas. De hele spleinverbinding naar z'n grootje.
Was toen ook wel te merken, elke keer bij het gas loslaten een "kluunk" geluid.

Ik denk ook meer in deze richting

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2019 20:06 #981149 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden
Ik zit met een probleem, omdat de homokineet zowel aan de wiel zijde als aan de aan de as zijde meedraait krijg ik de 6 inbus bouten niet los waardoor ik de homokineet niet kan demonteren. aan de dif zijde is alles los

Heeft iemand dit al eens ondervonden, en hoe is het opgelost

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2019 20:55 #981150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden
Kun je zo'n CVT in de Drive zetten en dat de wielen dan ook geblokkeerd worden? Zo ja, dan zou ik de diff zijde van de as weer vastschroeven, dan eerst de wielzijde los en dan pas de as aan de kant vd diff. Als dat lukt teminste, nog nooit aan zo'n CVT gewerkt dus 't is maar een idee.
Anders kun je een bandsleutel proberen, wellicht dat je met zo'n ding wel grip krijgt op de as.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2019 22:02 #981153 door Erick Janssen (GAST)

Marty360GLS;253665 schreef : Kun je zo'n CVT in de Drive zetten......

Het is geen CVT maar een 5 gang.

Marty360GLS;253665 schreef : ........ dan zou ik de diff zijde van de as weer vastschroeven, dan eerst de wielzijde los en dan pas de as aan de kant vd diff. .............

Ik had de as aan de dif zijde weer met twee bouten vast gezet maar de as aan de wiel zijde heeft geen grip in de homokineet waardoor de homokineet mee draait als ik een bout wil losschroeven.

Marty360GLS;253665 schreef : ...........Anders kun je een bandsleutel proberen, wellicht dat je met zo'n ding wel grip krijgt op de as.

Ik heb een paar ideeën die ik wil uitproberen maar dan heb ik hulp nodig en die krijg ik vrijdag avond pas, wel alles lekker met WD40 in gespoten kan het lekker intrekken. Morgen kan ik dan in alle rust morgen kijken voor een ander as met homokineten van een auto's die ik achter heb staan.

wordt vervolgd............

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2019 22:24 #981155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden
Anderzijds, zo blijf je wel bezig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2019 23:09 #981157 door V300 register
Toch een 5 bak. Dan heb ik 2 auto's door elkaar gehaald, mijn fout.

VolvoDordt;253670 schreef : Anderzijds, zo blijf je wel bezig.

Zeker waar!

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2019 23:18 #981159 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Deel 2 voelbaar en hoorbaar schok, euvel gevonden

Alexdepalex;253412 schreef : Homokineten?

Mocht je nog homokineten nodig zijn: ik heb ze nog wel, mag je zo uitzoeken, anders gooi ik ze binnenkort bij het oud ijzer.

(zit ik nu in het juiste topic? Jewel, hè?)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2019 15:28 #981170 door Erick Janssen (GAST)

Alexdepalex;253675 schreef : Mocht je nog homokineten nodig zijn: ik heb ze nog wel, mag je zo uitzoeken, anders gooi ik ze binnenkort bij het oud ijzer.

(zit ik nu in het juiste topic? Jewel, hè?)

:y: Is een beetje ver weg maar toch bedankt voor het aanbod :yesyes:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC