Hitte golf
- V300 register
- Verbannen
Na onderzoek zie ik geen benzine in het filter, benzine genoeg aanwezig in tank, accu is goed.
Ik heb in een ander topic gelezen dat het membraan van de brandstofpomp uit gedroogd kan zijn. (Hoe kan ik dit controleren?
Is het nu wijs op het membraan te vervangen of toch een nieuwe pomp te monteren.
Is dit een goede optie?
Daf Hobby Benzinepomp Volvo 340 B14
Groet,
Stepfun
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Haal de slang los van de pomp naar de carb bij de carb doe de uiteinde in een fles of iets dergelijk en start de auto als de pomp kapot is dan zie je geen benzine in het fles.Stepfun;251434 schreef : Na een aantal weken stilstand (in hittegolf) wil de auto niet starten.
Na onderzoek zie ik geen benzine in het filter, benzine genoeg aanwezig in tank, accu is goed.
Ik heb in een ander topic gelezen dat het membraan van de brandstofpomp uit gedroogd kan zijn. (Hoe kan ik dit controleren?
Stepfun;251434 schreef : Is het nu wijs op het membraan te vervangen of toch een nieuwe pomp te monteren.
Ik weet niet wat een nieuwe kost maar mocht de pomp kapot zijn zou ik voor mijzelf een nieuwe monteren.
Stepfun;251434 schreef : Is dit een goede optie?
Daf Hobby Benzinepomp Volvo 340 B14
Dat is volgens mij de goede.
- Steven340
- Nieuw lid
Je kunt hem heel eenvoudig open schroeven, dan zie je het membraam goed. Dan weet je het gauw genoeg.
Kun je ook de hevel met de hand bedienen, kijken of dit nog soepel gaat.
Anders heb je ook kans dat je de nokkenas beschadig.
Wilde bij m'n eigen auto een pomp uitwisselen voor eentje die ik nog had liggen. Vond hem zo stroef gaan dat ik hem maar niet geprobeerd had.
Als je een nieuwe wilt lijkt me die van dafhobby prima.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Als dat niet helpt, zal de pomp stuk zijn. De test zoals hiervoor beschreven kun je daarvoor gebruiken.
Als de pomp gelekt heeft, kun je beter ook de olie verversen. Je lagers vinden benzine niet zo leuk...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Lucluc;251449 schreef : Gewoon ff remmenreiniger bovenin de carburateur spuiten.
of gewoon een scheutje benzine
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;251435 schreef : Haal de slang los van de pomp naar de carb bij de carb. Doe de uiteinden in een fles of iets dergelijk en start de auto. Als de pomp kapot is dan zie je geen benzine in het fles.
En als er maar weinig benzine in de fles zit, is het ding dan gedeeltelijk kaduuk?
Mijn auto stottert ineens gigantisch. Ontstaan na auto met gigantische hitte van ca. 1,5 maand geleden ong. twee uur in zon hebben laten bakken. Na starten en wegrijden nog niets aan de hand. Ongeveer 4 kilometer verder vet gedreun van de auto. Alsof ik over een wasbord reed. Dacht eerst dat er dwarsribbels in het wegdek bevonden. Berm in gereden maar geluid was er nog steeds. Thuis contactpunten vernieuwd en onsteking afgesteld. Bougies verwisseld voor exemplaren die in het verleden geen problemen hebben gegegeven. Silicone hoogspanningskabels en verdelerkap zien er goed uit. Maatregelen tot dan toe, geven geen verbetering. Dan brandstofleiding bij carburateur losgenomen en aansluitnippel losgeschroefd. Filtertje dat dan tevoorschijn komt zag er schoon uit. Geen prut daar dus. Scrhoefdraadgat volgespoten met remmenreiniger. Zelfde gedaan met stationaire sproeier (ding met 12 volt kabeltje eraan) en met venturi van carburateur. Na starten van motor steeds nog zelfde elend aanwezig. Wat kan het stotteren van mijn motorblok veroorzaken? Zo ineens spontaan ontstaan.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen