Ringetje in motorblok gevallen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-05-2018 20:54 #975627
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ringetje in motorblok gevallen.
Compressie meten om de schade te bepalen. Als er daadwerkelijk schade aan een klep is, gaat af- en bijstellen van de motor je niet meer helpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-05-2018 21:08 #975629
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ringetje in motorblok gevallen.
Dan is de kans op een lek bij het spruitstuk zal dan niet zo heel groot zijn. Aan de carburateurvoet zou ik de dunne papieren pakkingen overigens altijd vervangen, bij voorkeur vrij dik pakkingpapier gebruiken.
Wat Joost ook al zegt: compressie meten om te kijken of je motorschade hebt.
Voor de rest is het lastig om zonder de auto te zien en horen een conclusie te trekken wat er mis is. Op goed geluk suggesties strooien, daar heb je ook weinig aan...
Wat Joost ook al zegt: compressie meten om te kijken of je motorschade hebt.
Voor de rest is het lastig om zonder de auto te zien en horen een conclusie te trekken wat er mis is. Op goed geluk suggesties strooien, daar heb je ook weinig aan...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-05-2018 18:06 #975656
door V300 register
Klopt ook, da's koffiedik kijken van afstand.
Is toch beetje opluchting hier, afgezien van het inhouden doet hij het verder nog perfect.
Gister uur in de file en dankzij nieuwe waterpomp kwam de meter geen cm uit het midden. En het voelt alsof het probleem exact terug is zoals het voor de ring-ramp was en waarom de carb eraf ging in eerste instantie.
.
Dus geen extra voelbare schade, maar compressie test altijd goed. En de Competition 102 á 1,939 doet er weinig extra goeds aan.
Is toch beetje opluchting hier, afgezien van het inhouden doet hij het verder nog perfect.
Gister uur in de file en dankzij nieuwe waterpomp kwam de meter geen cm uit het midden. En het voelt alsof het probleem exact terug is zoals het voor de ring-ramp was en waarom de carb eraf ging in eerste instantie.
.
Dus geen extra voelbare schade, maar compressie test altijd goed. En de Competition 102 á 1,939 doet er weinig extra goeds aan.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-05-2018 18:14 #975657
door V300 register
Zat van pure ellende dinsdag al op marktplaats te kijken, wat een armoe.
Wat een schillekarren voor een laag budget.
Als er een dikke 240 kon komen was het niet zo'n ramp, maar merk dat ik na 10 jaar erg gehecht ben aan deze koets. Ken het ding door en door. En die dikke 240 komt er ooit wel, maar dat trekt de bankrekening momenteel even niet.
En ondanks al m'n Amerikanen die ik ook nog heb rijd ik toch het liefst met de Volvo, want alles werkt. Altijd. </sentiment>
Wat een schillekarren voor een laag budget.
Als er een dikke 240 kon komen was het niet zo'n ramp, maar merk dat ik na 10 jaar erg gehecht ben aan deze koets. Ken het ding door en door. En die dikke 240 komt er ooit wel, maar dat trekt de bankrekening momenteel even niet.
En ondanks al m'n Amerikanen die ik ook nog heb rijd ik toch het liefst met de Volvo, want alles werkt. Altijd. </sentiment>
Moderators: Mark Smeets