Stationair slecht lopen en inhouden tijdens remmen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2017 23:05 #966805 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen en inhouden tijdens remmen
Precies, juist wanneer ik in toeren minder hoor ik 'm soms wat knetteren. Niet heel hard, maar je hoort het met je raam open wel duidelijk. Het ploppen doet ie niet wanneer je normaal rijdt of stationair loopt.

Na wat zoeken op 't forum las ik ook dat het knetteren soms door een lekke uitlaat kan komen. Dit vermoede een vriend van mij laatst ook al toen hij mij hoorde wegrijden, puur door het geluid. Binnenkort maar eens met de zaklamp eronder kruipen.

Is de hoofdsproeier makkelijk te bereiken?

Ook ontdekte ik vanavond nog dat de slang van de kleppendeksel, die in het luchtfilterhuis verdwijnt (carterontluchting?) toch wel in slechte staat is. Vet van de olie en her en der wat gescheurd. Z.s.m. vervangen dus....

De laatste vraag; is de 340 standaard voorzien van een benzinefilter, zo ja, waar zit deze meestal? Ik kan er zo op 't oog nergens één zien zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2017 23:29 #966806 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Stationair slecht lopen en inhouden tijdens remmen
Carburateurdeksel los en weg klappen met vlotter en al en dan zou je
Er bij moeten kunnen in de bodem van de vlotterkamer

Weet niet precies welke het is maar je ziet of voelt het van zelf met een schroevendraaier of
Ie nog vast zit
Heb je een vraagbaak ?

Fig 5.1 en 5.2 blz 62 en 63 voor bj 85-91

Mvg

André

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2017 10:51 #966809 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen en inhouden tijdens remmen

Louis;244660 schreef : Na wat zoeken op 't forum las ik ook dat het knetteren soms door een lekke uitlaat kan komen. Dit vermoede een vriend van mij laatst ook al toen hij mij hoorde wegrijden, puur door het geluid. Binnenkort maar eens met de zaklamp eronder kruipen.

Je kan met een doek of zoiets de uitlaat dichthouden. Slaat de motor af, dan is de uitlaat niet lek. Anders hoor je ergens iets sissen waar het lek zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2017 13:52 #966812 door V300 register
Ik wacht nog even met het open halen van de carburateur, aangezien ik nu geen nieuwe/reserve pakking bij de hand heb.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2017 17:44 #966816 door V300 register
Een vraagbaak heb ik liggen, hobbel maar even langs, mag je lenen. En ik zou idd. een filter monteren cq. vervangen. Voor hetzelfde geld zuig je rommel uit de tank aan. Slang vervangen is ook een "must", lekkage is nooit goed. [ik woon op Lombok 5, bel maar aan zou ik zeggen]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2017 18:26 #966819 door V300 register
Dat is ontzettend aardig aangeboden, Ygys, mijn dank!

Ik ben er vanmiddag weer even mee bezig geweest. Had mooi de tijd en het weer was ook om van te genieten.

Conclusie; die vier bouten aan het spruitstuk zaten niet bepaald strak meer vast. Ik heb ze alle vier wel een dikke halve slag kunnen aandraaien. Net een stuk gereden, en liep tijdens stilstand prima stationair.

Wel soms nog dat 'hikje' wanneer je uit stilstand gasgeeft, alsof ie even èèn slag overslaat. Of dit nu tussen m'n oren zit, of het altijd al heeft gedaan, ik hoor en voel volgens mij nu allemaal dingen die er altijd al waren. :D

Doek op uitlaatuiteinde resulteert in een dikke sis in de verbinding net voor de einddemper. Lek dus. Binnenkort maar eens los maken, mooi glad schuren en opnieuw in de vloeibare pakking. Hij is niet verroest, dat scheelt.

Het slangetje die vanuit de kleppendeksel naar het luchtfilterhuis loopt heb ik vervangen en beter vastgezet.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2017 02:15 #966821 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stationair slecht lopen en inhouden tijdens remmen
Als het een piepklein gaatje aan de onderkant van de aansluiting middenpijp en einddemperpijp is (ter hoogte van de kriksteun achter), dan zou ik het zo laten. Vocht in de uitlaat kan hierdoor verdwijnen. Dit is meestal een laag punt. De roest ontstaat als vocht langere tijd blijft hangen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC