Hoe de drukgroep te controleren op slijtage
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2016 11:43 #965891
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Hoe de drukgroep te controleren op slijtage
Hoe moet de koppeling afgesteld worden? gewoon de moer zover aandraaien dat er geen speling is met de kabel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2016 11:53 #965892
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hoe de drukgroep te controleren op slijtage
dat staat wel in de vraagbaak beschreven; zie "koppeling afstellen"
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2016 13:14 #965904
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Hoe de drukgroep te controleren op slijtage
Wat ik gedaan heb voor het vernieuwen van de koppelingsplaat van een handversnellingsbak.
los gehaald en verwijderd:
luchtfilterhuis,
startmotor,
opname element aan vliegwiel,
bouten van het koppelingshuis
aandrijfas,
uitlaat.
Hierna de motor met de takel opgevangen aan de achterste hijspunt van de motor en iets opgetakeld en het volgende los gehaald en verwijderd:
Beide achterste motorsteunen compleet,
afdichtingsplaat dat aan de voorkant van het koppelingshuis gebout is,
koppelingskabel.
Nu kan het koppelingshuis weggehaald worden en kan de drukplaat losgeschroefd worden en de oude koppeling verwijderd worden.
Voor het weer inbouwen van de nieuwe koppeling heb ik gebruikgemaakt van een tweede as die ik uit een ander koppelingshuis heb gehaald om de koppelingsplaat te centreren voordat ik de drukplaat vastgeschroefd heb.
Hierna alles weer monteren en als laatste de koppeling afstellen.
los gehaald en verwijderd:
luchtfilterhuis,
startmotor,
opname element aan vliegwiel,
bouten van het koppelingshuis
aandrijfas,
uitlaat.
Hierna de motor met de takel opgevangen aan de achterste hijspunt van de motor en iets opgetakeld en het volgende los gehaald en verwijderd:
Beide achterste motorsteunen compleet,
afdichtingsplaat dat aan de voorkant van het koppelingshuis gebout is,
koppelingskabel.
Nu kan het koppelingshuis weggehaald worden en kan de drukplaat losgeschroefd worden en de oude koppeling verwijderd worden.
Voor het weer inbouwen van de nieuwe koppeling heb ik gebruikgemaakt van een tweede as die ik uit een ander koppelingshuis heb gehaald om de koppelingsplaat te centreren voordat ik de drukplaat vastgeschroefd heb.
Hierna alles weer monteren en als laatste de koppeling afstellen.
Moderators: Mark Smeets