niet starten met warme motor!

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2016 19:48 #964848 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic niet starten met warme motor!
Even een stapje terug. Gaat de startmotor niet rond bij een warme motor, of gaat de startmotor wel rond maar de motor slaat niet aan?

Bij een carburatiemotor moet je in principe wat gas geven bij een warme start, omdat het inlaattraject "vol" zit met benzinedampen. De motor verzuipt dan. Door gas te geven, geef je de motor meer lucht.

PS: Je kunt jezelf (en natuurlijk je auto) voorstellen in 'De Showroom": forum.volvo300club.nl/forumdisplay.php?f=14

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2016 20:17 #964849 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic niet starten met warme motor!

Wouter76;242561 schreef : Hahahaha neeee Erick, zo werkt dat toch echt niet, dan zou het bij ons in de garage ook steeds weinig efficiënte discussies opleveren, het is heel duidelijk bij een auto welke de linker danwel rechterkant is.


In de garage zijn afspraken gemaakt daarover, maar helaas dit is geen garagebedrijf en een beetje meer duidelijkheid vind ik wel toepasselijk.
De meerderheid van ons zijn tenslotte hobby monteurs, de een met wat meer of minder ervaring dan de rest.

even off topic
Maar hoe zit het nu met de eerste cilinder waar zit die dan aan de kant van de radiateur of aan de vliegwielzijde?

Dit wordt door veel fabrikanten anders opgegeven bij de ene de radiateur zijde en bij de ander de vliegwielzijde

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2016 22:14 #964851 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic niet starten met warme motor!
In Europa rijden we RECHTS en zit het stuur aan de LINKER kant.
De engelsen doen het net anders om, maar ook bij hun is links hetzelfde als bij ons.
v.w.b. de eerste cylinder is er geen officieele definitie .
Bij het Cleon blok is de eerste/voorste cylinder die aan de vliegwielzijde .
Dit komt omdat deze motor oorspronkelijk in de Renault 8 andersom achterin was ingebouwd , en dus de voorste cylinder inderdaad naar de voorkant wees, en de achterste , met riempoelie, echt aan de achterkant zat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2016 10:23 #964854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic niet starten met warme motor!
Nog even voor de duidelijkheid: bij een warme motor gaat (ging!) de startmotor helemaal niet rond.
Ik heb inmiddels een paar tikken op de bendix gegeven met een hamer en daarna een stuk(je) gereden. Motor op temperatuur laten komen, uitgezet en daarna succesvol weer gestart. Het lijkt dus verholpen!
Nu nog even testen of hij na een km of 100 ook nog wil starten..

Dank voor het meedenken!

Off topic: weer iemand een goedkoop adresje waar ik werkende gasveren kan kopen voor de achterbak? liefst via internet..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-09-2016 12:52 #964855 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic niet starten met warme motor!
Fijn!

Probeer born build beauties of dafhobby eens voor achterklep gasdempers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2016 16:55 #964856 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic niet starten met warme motor!
Ik had hetzelfde probleem, en inderdaad een tik op de Bendix (of motorblok want het dreunt wel een beetje door) tijdens het starten helpt dan, alleen heb je er een extra persoon voor nodig. De beste redneck oplossing wat ik had was om gewoon te gaan zitten en van links en naar rechts te bewegen tijdens het starten, motorblok schud dan een beetje in zijn rubbers en vaak is het net genoeg om eea in beweging te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2016 17:13 #964857 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic niet starten met warme motor!
Over het algemeen betekent dit wel het begin van het einde van de startmotor. Het beste kun je hem laten reviseren of een gereviseerd exemplaar kopen. Een nieuwe kopen zou ik niet doen, daar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2016 19:26 #964860 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic niet starten met warme motor!

General Custom;242560 schreef : Off-topic, maar tip van de dag: start de auto enkel in N. Als je in P start en de motor maakt meer dan +-1200 toeren kan de koppeling aan gaan grijpen. Omdat de versnellingsbak in P geblokkeerd is rook je die koppeling op (of in elk geval onnodig snelle slijtage).


Je was me juist voor ....heel belangrijk dat te weten van de P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2016 23:11 #964896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic niet starten met warme motor!

anouk;242570 schreef : Off topic: weer iemand een goedkoop adresje waar ik werkende gasveren kan kopen voor de achterbak? liefst via internet..




Erik (Eipmiw) te Venhorst zal ze toch wel hebben?
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=6600

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-09-2016 12:57 #964898 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic niet starten met warme motor!
Erik is niet Eipmiw op dit forum Spurt, die laatste heet Wim en woont in het prachtige Oss ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD