- Berichten: 4
niet starten met warme motor!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Bij een carburatiemotor moet je in principe wat gas geven bij een warme start, omdat het inlaattraject "vol" zit met benzinedampen. De motor verzuipt dan. Door gas te geven, geef je de motor meer lucht.
PS: Je kunt jezelf (en natuurlijk je auto) voorstellen in 'De Showroom": forum.volvo300club.nl/forumdisplay.php?f=14
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Wouter76;242561 schreef : Hahahaha neeee Erick, zo werkt dat toch echt niet, dan zou het bij ons in de garage ook steeds weinig efficiënte discussies opleveren, het is heel duidelijk bij een auto welke de linker danwel rechterkant is.
In de garage zijn afspraken gemaakt daarover, maar helaas dit is geen garagebedrijf en een beetje meer duidelijkheid vind ik wel toepasselijk.
De meerderheid van ons zijn tenslotte hobby monteurs, de een met wat meer of minder ervaring dan de rest.
even off topic
Maar hoe zit het nu met de eerste cilinder waar zit die dan aan de kant van de radiateur of aan de vliegwielzijde?
Dit wordt door veel fabrikanten anders opgegeven bij de ene de radiateur zijde en bij de ander de vliegwielzijde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
De engelsen doen het net anders om, maar ook bij hun is links hetzelfde als bij ons.
v.w.b. de eerste cylinder is er geen officieele definitie .
Bij het Cleon blok is de eerste/voorste cylinder die aan de vliegwielzijde .
Dit komt omdat deze motor oorspronkelijk in de Renault 8 andersom achterin was ingebouwd , en dus de voorste cylinder inderdaad naar de voorkant wees, en de achterste , met riempoelie, echt aan de achterkant zat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb inmiddels een paar tikken op de bendix gegeven met een hamer en daarna een stuk(je) gereden. Motor op temperatuur laten komen, uitgezet en daarna succesvol weer gestart. Het lijkt dus verholpen!
Nu nog even testen of hij na een km of 100 ook nog wil starten..
Dank voor het meedenken!
Off topic: weer iemand een goedkoop adresje waar ik werkende gasveren kan kopen voor de achterbak? liefst via internet..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Probeer born build beauties of dafhobby eens voor achterklep gasdempers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
General Custom;242560 schreef : Off-topic, maar tip van de dag: start de auto enkel in N. Als je in P start en de motor maakt meer dan +-1200 toeren kan de koppeling aan gaan grijpen. Omdat de versnellingsbak in P geblokkeerd is rook je die koppeling op (of in elk geval onnodig snelle slijtage).
Je was me juist voor ....heel belangrijk dat te weten van de P
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
anouk;242570 schreef : Off topic: weer iemand een goedkoop adresje waar ik werkende gasveren kan kopen voor de achterbak? liefst via internet..
Erik (Eipmiw) te Venhorst zal ze toch wel hebben?
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=6600
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.