niet starten met warme motor!
- V300 register
- Verbannen
Ik heb hem pas twee maanden maar eerder deed hij dit wel. Als start met koude motor is er geen probleem (hoewel, heel soepel gaat dit ook niet, toch wel zeker 5 seconden de sleutel omdraaien en soms start hij de 1e keer niet, daarna flink wat geschud, maar wellicht is dit normaal bij een auto van deze leeftijd? heb nooit eerder in een relatief oude auto gereden...)
Maar: als ik onderweg ben geweest en de motor uitzet start hij daarna niet meer. Geen enkel geluid.. best lastig als ik wil tanken... Pas na 15 tot 20 minuten start hij weer 'normaal'
Waar kan dit aan liggen? Ik moet hem sowieso naar een garage brengen want ik weet zelf veel te weinig van auto's maar ik ga daar graag een beetje ingelicht naartoe..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Even een flinke tik erop (sommigen spreken ook wel van percussief onderhoud ) kan nog wel eens helpen.
Het wat langer door moeten starten bij koude motor komt doordat de benzine onder wil van de zwaartekracht terug loopt de tank in (of alles verdampt op miraculeuze wijze..kan natuurlijk ook..)
Mocht het inderdaad de startmotor zijn kun je deze met wat goede wil en een toefje technische inslag zelf repareren, anders is een gereviseerd exemplaar ook nog geen torenhoge uitgave.
Succes!
(ennehhh lijkt het je leuk jezelf en de auto hier op het forum nog even voor te stellen?)
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Thanks voor de reacties!
en voorstellen wil ik best, maar waar?
- Wouter Borsje
- Premium lid
Voorstellen kun je jouw auto het beste doen in het showroom gedeelte van dit forum.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Wouter76;242553 schreef : De startmotor zit aan de rechterkant van het motorblok, ..........
is dus passagierszijde onder het inlaat / uitlaat spruitstuk en dat zit onder de luchtfilter :yesyes:
Wouter76;242553 schreef : rechterkant van het motorblok
ligt eraan hoe je naar de blok kijkt, als je voor de auto staat is het links :f
- V300 register
- Verbannen
Ik heb soms last van hetzelfde probleem. Men oplossing is nogal ruig: gaspedaal volledig indrukken (niet pompen) en dan door blijven gaan met starten totdat hij aanslaat. Niet de meest elegante oplossing maar het werkt wel.
- V300 register
- Verbannen
anouk;242550 schreef : nog even een (waarschijnlijk heel domme) vraag: klopt het dat de auto alleen start als ik de versnelling in N of P stand zet?
Off-topic, maar tip van de dag: start de auto enkel in N. Als je in P start en de motor maakt meer dan +-1200 toeren kan de koppeling aan gaan grijpen. Omdat de versnellingsbak in P geblokkeerd is rook je die koppeling op (of in elk geval onnodig snelle slijtage).
- Wouter Borsje
- Premium lid