zeer laag stationair (warm) / afslaan stationair (koud)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-08-2015 21:42 #958166
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zeer laag stationair (warm) / afslaan stationair (koud)
Morgenavond haal ik de pannenkoek er vanaf om het nog een keer te bekijken (en foto's te maken) en voordat ik dat doe geeft mijn zoon gas en ga ik nog een keer met remmenreiniger controleren of er toch niet een pakking lekt, als het niet regent. Die pakking vervangen was een beetje een haast klus voor de vakantie.
Aan de bobine ligt het in ieder geval niet (nieuwe bobine oude onsteking -> geen verandering). De accu is 1 jaar oud.
Aan de bobine ligt het in ieder geval niet (nieuwe bobine oude onsteking -> geen verandering). De accu is 1 jaar oud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-08-2015 22:36 #958168
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zeer laag stationair (warm) / afslaan stationair (koud)
Ik zou eerst eens de kleppen en de carburateur stellen. Als je schrik hebt en de huidige afstelling terugwilt, draai dan eerst de schroef volledig in en tel het aantal rotaties, zo kun je wat rondprutsen en hem nadien, zo nodig, op net dezelfde plek terugzetten.
Om een vacuumlek te vinden laat je de motor trouwens beter stationair draaien (draai desnoods de stationairschroef wat in). Stationair is er een hoog vacuum en kan je beter een veranderend toerental horen. Succes!
Om een vacuumlek te vinden laat je de motor trouwens beter stationair draaien (draai desnoods de stationairschroef wat in). Stationair is er een hoog vacuum en kan je beter een veranderend toerental horen. Succes!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2015 20:28 #958179
door V300 register
Dank je wel. Hij loopt slechter stationair dan 3 weken geleden. Nu reageert hij op rondspuiten van remmenreiniger w?l met een verhoogd toerental. Dus een lek. Daarna, ik zal de rotaties tellen wanneer ik ga stellen aan de carburateur. En dan verdiep ik me in het kleppen stellen of ik laat dat doen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2015 21:39 #958182
door V300 register
In dat geval moet je eerst achter het lek aangaan, probeer het wat beter te lokaliseren, komt het van een kapotte slang, de verbinding carb-spruitstuk of de verbinding spruitstuk-kop? Misschien wel te vinden met zeepwater, er verschijnen dan bubbels
Kleppen stellen is makkelijk zelf te doen hoor!
Kleppen stellen is makkelijk zelf te doen hoor!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-08-2015 21:35 #958202
door V300 register
Ik wil me beperken door tijd en plaats (ik werk aan de openbare weg, sinds ik nieuwe buren heb kan ik niet meer in de voortuin werken) en kies vooral voor roestpreventie. Maar goed, de auto moet natuurlijk wel rijden. Met het werkplaats handboek en de data op de website en het forum kom ik er verder wel uit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-08-2015 10:20 #958204
door V300 register
Met de frequentie van sleuteldagen moet dat wel lukken. Een keertje kleppen stellen met de backup van de TC is goed te doen.
Daarnaast zie je steeds meer doe het zelf garages, waar je voor rond de 12,50 per uur een brug kan huren. Dus de vieze klussen kan je netjes in een garage doen.
Daarnaast zie je steeds meer doe het zelf garages, waar je voor rond de 12,50 per uur een brug kan huren. Dus de vieze klussen kan je netjes in een garage doen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2015 20:33 #958386
door V300 register
Ik ga de auto een andere eigenaar bezorgen. Voor mij is een motorfiets handiger, de kinderen zijn de deur uit. Zie de advertentie op V3C en Marktplaats.
Moderators: Mark Smeets