Klinkt als een tracktor
- V300 register
- Verbannen
als ik onbelast gas geef (dus in de N) lijkt het weg te gaan maar als ik op de weg optrek of een heling op ga word het harder.
ook blijkt het geluid maar van een cilinder af te komen.
Iemand een idee waar ik zou moeten gaan zoeken??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
ga ik naar kijken!.
maar als het de uitlaat zou zijn, zou ik dan niet een tractor geluid moeten hebben van alle 4 de cilinders?
als ik de rechter cilinder (vanuit over het reservewiel hangend gezien) niet mee laat ontsteken lijkt het geluid weg te zijn.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- V300 register
- Verbannen
BartJu;236316 schreef : Pingelen?
Dan lijkt het me raar dat het weg gaat als 1 cilinder niet meer mee doet?
Loopt de motor ook onregelmatig? Ik moest namelijk meteen denken aan bougiekabels in de verkeerde volgorde gemonteerd omdat je schrijft dat hij eigenlijk op 3 cilinders beter loopt dan op 4?
- Steven340
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
pingelen klinkt als een fietsbel, kleppen die ratelen hoor je ook bij stationair draaien. Ik gok op het uitlaatspruitstuk: pakking of het spruitstuk zelf gescheurd. Kan ook nog de voorpijp zijn.
- V300 register
- Verbannen
ben een scheur tegengekomen op het uitlaatspruitstuk tussen de linker en de erop volgende cilinder (vanuit het spruitstuk gezien)
een huisgenoot heeft elektrodes voor gietijzer kunnen we dat er gewoon mee dicht lassen? of moeten we noch ergens mee rekening houden??
- V300 register
- Verbannen
Basmaastricht;236335 schreef : bedankt voor de tips!!
ben een scheur tegengekomen op het uitlaatspruitstuk tussen de linker en de erop volgende cilinder (vanuit het spruitstuk gezien)
een huisgenoot heeft elektrodes voor gietijzer kunnen we dat er gewoon mee dicht lassen? of moeten we noch ergens mee rekening houden??
Gietijzer kun je eigenlijk erg slecht lassen, het lassen zelf gaat wel alleen daarna zal het snel weer gaan scheuren. Beste remedie is een ander spruitstuk, tot die tijd houdt het gelaste spruitstuk het misschien vol. Wel eerst goed kaal maken en flink warmstoken met een gasbranden voordat je gaat lassen.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Joris;236336 schreef : Gietijzer kun je eigenlijk erg slecht lassen, het lassen zelf gaat wel alleen daarna zal het snel weer gaan scheuren. Beste remedie is een ander spruitstuk, tot die tijd houdt het gelaste spruitstuk het misschien vol. Wel eerst goed kaal maken en flink warmstoken met een gasbranden voordat je gaat lassen.
heet maken tot het minimaal rood gloeit en zo houden tijdens het lassen, maar het zal niet erg stevig zijn nadien, beste is, zoals gezegd, een andere spruitstuk