Problemen met gaskabel/mechanisme?
- V300 register
- Verbannen
Soms als ik het gas loslaat gaat hij niet helemaal terug in de 0-stand. Af en toe komt dit probleem voor, vaak aan het eind van de dag als ik hem weer parkeer, ik zal even uitleggen wat het probleem is.
Laat vanaf 50 km het gas los, gaat hij netjes terug in toeren tot het stationair. Ik kan hem dan in de Neutraal zetten en het toerental blijft dan zo ongeveer hetzelfde.
Rij ik bijvoorbeeld op een parkeerplaats een lage snelheid, bijvoorbeeld bij het inparkeren, en laat dan het gas los, dan houd hij hetzelfde aantal toeren aan. Niet altijd, af en toe, het lijkt dus alsof de gaskabel blijft hangen. Soms heeft hij dan ook nog de neiging om als ik hem dan in de Neutraal zet ineens in toeren omhoog te schieten, naar 2000/2500 toeren, hij houd dit dan een paar seconden aan en zakt dan terug, of hij blijft daarop hangen. Wat ik doe om het "op te lossen" is dat ik het gaspedaal intrap tot naar mijn gevoel 3000/3500 toeren en dan zakt hij meteen netjes terug naar het stationair.
Het lijkt wel of de gaskabel blijft hangen als ik hem een beetje uittrek, trek ik hem verder uit gaat hij eigenlijk gelijk terug in positie. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Bijvoorbeeld de veer aan het gasmechanisme verder op spanning trekken zodat hij de "gaskraan" harder dichttrekt?
Ik begin me er steeds meer aan te ergeren, vooral als ik hem achteruit in het vak zet druk ik het gaspedaal maar een klein beetje in en dan blijft deze hangen op hoge toeren, vaak zet ik hem dan snel uit als hij staat maar dit is natuurlijk geen oplossing. Ook als ik op dat moment op de rem druk gebeurt er niks.
Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zou in ieder geval de kabel losmaken bij de carburateur (kunststof kopjes loswippen) en dan met de hand het mechanisme bij de carburateur en de kabel bedienen, als er ergens een stroef/gek punt zit weet je direct waar het vandaan komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
AvdAkker;235484 schreef : zou kunnen dat de kabel op z'n einde is, als er dan een staaldraadje afbreekt kan die gaan klemmen in de huls.
zou in ieder geval de kabel losmaken bij de carburateur (kunststof kopjes loswippen) en dan met de hand het mechanisme bij de carburateur en de kabel bedienen, als er ergens een stroef/gek punt zit weet je direct waar het vandaan komt.
Lucluc;235511 schreef : Check even of de kabel niet aan de verkeerde kant van dat nokje zit (op de foto precies in het midden). Anders even iets strakker zetten.
Begin met het smeren van de gaskabel en het opnieuw afstellen. Dat kan wel even soelaas bieden. Voor het smeren de gaskabel er het beste even uit kan nemen. Dit biedt ook de mogelijkheid om slijtage aan de uiteinden van de kabel te ontdekken of aan de staaldraad zelf. Net zoals bij een handrem of versnellingskabel van een fiets kan ook deze kabel door slijtage blijven hangen. Mocht dit allemaal niet het geval zijn dan toch nog een nadere inspectie van de carburateur. Met name het mechanisme met het veertje, waaraan een asje (deze kan slijtage hebben).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.