Kokende carburateur
- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
Na het rijden wordt de carburateur erg heet door straling van het uitlaatspruitstuk. Daardoor gaat de brandstof in de vlotterkamer koken.
De brandstof komt dan uit alle hoeken en gaten, tot de kamer leeg is.
De pakkingen, ook het dikke stuk, zitten op de juiste plaats tussen spruitstuk en carburateur.
Het stinkt en starten is lastig omdat eerst de brandstof weer aangevuld moet worden door de pomp.
Lijkt me niet goed....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 279
Eswin;234723 schreef : Das een goeie. Ik zal eens kijken of er lucht in zit. De auto heeft pas 35000 km gelopen, dus vuil kan haast niet. Maar je weet nooit!
Als ie nog zo weinig gelopen heeft, dan heeft ie dus veel gestaan. Dat is ook niet per se bevorderlijk.
Anderzijds, mijne had vorig jaar bijna 37000km gedaan. Wel wat ouderdomskwaaltjes (vooral riemen, vloeistoffen, remmen) maar daarbij was geen kokende carb!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eswin;234723 schreef : De auto heeft pas 35000 km gelopen, dus vuil kan haast niet. Maar je weet nooit!
Weinig kilometers kan juist zorgen voor ophopen van vuil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
Iemand nog een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Moeilijk starten met warme motor is denk ik een gekend 'probleem', zelfs in de handleiding staat er dat je dan met halfgas moet starten.
Waarom denk je dat de vlotterkamer leeg kookt? Is de carburateur echt erg heet op dat moment (snel even het luchtfilterhuis eraf halen als het probleem zich voordoet)? Zie je waar er benzine uitkomt?
Misschien blijft de vlotternaald soms (enkel bij hogere temp.) hangen, waardoor de vlotterkamer overstroomt in het inlaatspruitstuk.
In jouw plaats zou ik de carb eens loshalen en goed inspecteren op losse vlotternaaldzitting, slechte naald en evt. scheuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.