Afslaan goed lopende motor bij stationair draaien
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-01-2015 21:29 #955419
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan goed lopende motor bij stationair draaien
Zou best kunnen dat er ergens nog wat vacu?m lekt, maar ik sluit uit dat dit de oorzaak is van het afslaan. De choke uittrekken zorgt er in dit geval namelijk niet voor dat de boel wel blijft lopen, wat normaal gesproken met een bokkende motor door vacu?m lekkende carburateur wel gebeurd. Ook bleef ie wel gewoon het zelfde toerental draaien, alleen dus wat onregelmatiger.
Op de een of andere manier denk ik toch dat er verband is met dat onregelmatig knipperende choke lampje, maar aangezien de choke knop meestal al helemaal ingedrukt is, kan ik dit niet met zekerheid zeggen. De keren dat het gebeurde en de choke wel uit was heb ik er niet op gelet. Voor de carburateur revisie is het me iig nooit opgevallen dat dit lampje stationair knipperde, volgens mij brandde die gewoon normaal.
Op de een of andere manier denk ik toch dat er verband is met dat onregelmatig knipperende choke lampje, maar aangezien de choke knop meestal al helemaal ingedrukt is, kan ik dit niet met zekerheid zeggen. De keren dat het gebeurde en de choke wel uit was heb ik er niet op gelet. Voor de carburateur revisie is het me iig nooit opgevallen dat dit lampje stationair knipperde, volgens mij brandde die gewoon normaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-01-2015 17:16 #955691
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaan goed lopende motor bij stationair draaien
Het probleem lijkt opgelost en bleek "eenvoudiger" te zijn dan wat er hier geopperd was. Het probleem was alleen niet te zien, ik kwam er pas achter toen ik langs de weg stil kwam te staan nadat de motor was afgeslagen en meteen de startmotor ook niet meer rond ging. De wegenwacht heeft me naar huis geholpen door de startmotor door te verbinden, maar stationair lopen onder het aangrijptoerental van de koppeling wou ie ook niet meer doen. Wat hebben deze twee gemeen? Een zekering!
Zekering vervangen en tot nu toe is ie niet meer afgeslagen!
Zekering vervangen en tot nu toe is ie niet meer afgeslagen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-01-2015 17:31 #955692
door V300 register
Welke zekering?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-01-2015 18:39 #955694
door V300 register
Zekering 10, die onder andere de stationairsproeier en startmotor zekert
Moderators: Mark Smeets