kleppen stellen
- V300 register
- Verbannen
DSCF0179a.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
kleppen stellen kun je makkelijk in je eentje doen bij een 1.4, maar aan een schroevendraaier heb je helemaal niets. ik gebruik meestal een combinatie of waterpomptang, steekringsleutel 10 en een ringsleutel 19(krukaspoelie). eerst los ik alle moertjes van de stoters en draai ze handvast, dan pas gaan stellen, als je de ringsleutel laat zitten terwijl je met de waterpomp/combinatietang aan het stellen bent kun je makkelijk met een kwartslag los en daarna vast de afstelling veranderen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het enige wat een beetje uitdagend is, is om de instelling van het stelboutje niet meer te wijzigen bij het vastdraaien van het borgmoertje.
Ik gebruik(te) zelf een miniatuur verstelbare steeksleutel voor het verdraaien van de stelbout en een gewone ringsleutel 10 voor het borgmoertje. Stelboutje linksom tegenhouden, borgmoer rechtsom vastzetten. Na vastzetten opnieuw de speling checken. Op een gegeven moment voel je wel hoeveel vaster de stelbout gaat bij het vastzetten van de borgmoer en kun je daar vooraf voor corrigeren. Dat moet je met de offici?le tool ook doen trouwens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dan wil ik ook de kleppen gaan stellen.
Dit topic is erg nuttig daarvoor en denk dat ik er wel uit ga komen.
Maar hoe zit het met een warme/koude motor. Je hebt de sowieso al 2 verschillende waarde voor in en uit kleppen, en dan ook nog voor een koude en warme motor.
Moet je deze beide meten? Bij koud en warm? Of is alleen warm genoeg?
Moet je de motor dan eerst warm laten draaien daarna de deksel + bougies er afhalen, dan de kleppen stellen?
Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Wouter;239733 schreef : De renault cleon motor is zover ik het meegemaakt heb echt de aller aller aller simpelste motor om de kleppen van te stellen.
De oude CIH motoren van Opel zijn nog eenvoudiger te stellen, alles wat je nodig hebt is een ringsleutel 15 en een voeler maat van 0.30. De moer op de tuimelaar is zelf borgend lekker makkelijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
dikketienes;241043 schreef : Wil binnenkort een beurtje uitvoeren.
Dan wil ik ook de kleppen gaan stellen.
Dit topic is erg nuttig daarvoor en denk dat ik er wel uit ga komen.
Maar hoe zit het met een warme/koude motor. Je hebt de sowieso al 2 verschillende waarde voor in en uit kleppen, en dan ook nog voor een koude en warme motor.
Moet je deze beide meten? Bij koud en warm? Of is alleen warm genoeg?
Moet je de motor dan eerst warm laten draaien daarna de deksel + bougies er afhalen, dan de kleppen stellen?
Alvast bedankt.
Klepspeling koud is: 0.15 mm voor de inlaatkleppen en 0.20 mm voor de uitlaatkleppen.
Ik zou het zoiezo altijd koud doen. Lijkt me niet lekker om kleppen te stellen als alles heet is.
Reservewiel eruit, en je kunt zo voor het motorblok zitten, als je geen motorplaat eronder hebt kun je je voeten daar ook nog makkelijk kwijt. :+
Erg relaxed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.