EGR nippel 14

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2005 10:22 #639467 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EGR nippel 14
Nee hoor, ook EGR bij de 360!!! Kijk maar eens hoeveel topics over EGR en pulsair zijn geweest waarin het voornamelijk 360 rijders waren die hebben gereageerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2005 10:25 #639468 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EGR nippel 14
Heb ik het verschil nu begrepen ?

yep !

de werking van EGR berust trouwens niet zozeer op het schoonbranden van het uitlaatgas wat teruggevoerd wordt; maar op het verlagen van de verbrandingstemperatuur, doordat de aangezogen lucht een lager zuurstofgehalte krijgt. door de lagere piektemperatuur ontstaan minder stikstofoxides.
Het verlagen van die piektemperatuur kan overigens alleen in het middengebied; bij stationair toerental leidt het tot een rot lopende motor. daarom zit er een klep die de leiding afdicht bij een hoog motorvacuum. Vaak gaat die lekken en krijg je dus wel uitlaatgas terugvoer bij stationair.
Bij volgas is er nauwelijks vacuum om het uitlaatgas in het inlaatspruitstuk te zuigen dus op maximum power heeft het geen invloed.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2005 11:45 #639469 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EGR nippel 14
m.a.w. het afsluiten van de EGR is allen zinvol bij rotte stationairloop en heeft verder niet echt voordeel. (Maw, als ie stationair goed loopt, dan gewoon vanaf blijven).

Zoiets?

Howel....het verlagen van de verbrandingstemperatuur leidt toch tot vermogensverlies (poeh, thermodynamica....lang geleden) ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD