Hellup starten wil niet meer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2005 18:29 #637420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hellup starten wil niet meer
Bij mij zat het spruitstuk toen los, in combinatie met een kapot t stukje op de caburateur. Geeft het zelfde effect, zal het denk ik alleen niet zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2005 11:24 #637421 door V300 register
Hallo,

Ik kijk naar dit probleem, omdat ik ook een startprobleem heb met mijn 340. Er valt mij wat op bij de tweede foto, waarbij je in de carburateur kijkt. links onder zie je de EMVK van de automaat zitten en nu zie ik dat de slangetjes anders zitten dan bij mij. Ik zie op jouw foto dat de onderste slang van de opschakelkant van de EMVK (aan de bestuurderskant) los ligt en dat de slang van het t-stuk op de EMVK dat ook met de rembekrachtiger is verbonden op het t-stuk van het inlaatspruitstuk zit. De losse slang zal wel aan de onderkant van het luchtfilter hebben gezeten. Als dat de juiste aansluiting is, dan zit hij bij mij verkeerd en dat zal wel eens de oorzaak van een hoop ellende bij kunnen zijn. Als het bij jou verkeerd zit, kan dat wel een probleem bij jou veroorzaken.
Weet iemand hoe het moet zitten?

Groeten
Jan Vreebeyk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2005 13:20 #637422 door V300 register
is van mijn auto en die loopt wat betreft de vario goed.
bovenste aansluiting van de emvk is de vacuum aansluiting de andere zit op het luchtfilter omdat er anders verontreinigingen kunnen komen in vacuumsyteem.
als je de slangen verwisseld kom je er gauw achter je mag dan bij de emvk geen gesis meer horen!
Misschien moet je dan nog wel de CO bij stellen omdat je nu veel valse lucht krijgt.
Ruwweg dicht draaien tot ie langzamer gaat lopen en dan weer een halve slag open.Dacht dat wouter ergens nog een andre procedure had beschreven.
groeten wim

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2005 13:29 #637423 door V300 register
Wouter,

Heb nog een en ander geprobeerd, maar mijn technisch inzicht reikt tot hier. toch heb ik het idee, dat het probleem relatief simpel is.
Heb jij wellicht dit weekend nog ergens een gaatje om toch eens even te komen kijken in Breda?

Groet,
Remco

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2005 20:41 #637424 door V300 register
dit weekend absoluut NIET! tot 22 december zit het program overvol...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2005 20:53 #637425 door V300 register
Ok.

Ik bedenk me net, kan ook gewoon de wegenwacht bellen en doen of mijn neus bloedt. Heb ook woonplaatsservice. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Als ie maar loopt, dan breng ik 'm naar Son.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2005 21:40 #637426 door V300 register
het is een mogelijkheid! misschien dat je frits nog kunt benaderen? die rijdt in de regio Etten-leur rond :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2005 21:58 #637427 door V300 register
Ik heb Frits even een mailtje gestuurd. Bedankt voor de tip!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2005 16:47 #637428 door V300 register
Nou, het probleem is opgelost hoor. Toch maar de Wegenwacht gebeld. Heb ik bij wijze van hoge uitzondering mijn lidmaatschap eens kunnen benutten.
Het blijkt toch een merkwaardige samenloop van omstandigheden te zijn geweest. Iets met de bobine, dat in ieder geval. Vochtprobleem. Eenmaal aan de praat liep ie op drie cylinders. Verder was door eigen toedoen inmiddels stationair en CO helemaal ontregeld. Dat is nu op het gehoor afgesteld, dus dat laat ik nog even met apparatuur doen volgende week. Ik geloof zelfs dat het bokken een stuk minder is nu.
Die man van de Wegenwacht vond het allemaal prachtig, met opmerkingen als: "92.000 km pas"? en "een heerlijke auto om aan te sleutelen - je kunt hier tenminste nog overal bij". Ben ik met hem eens. Hij blij, ik blij...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2005 22:53 #637429 door V300 register
Inmiddels ben ik bij Antoon van Mullekom geweest en hij heeft de wagen eens flink onder handen genomen. Wat een prachtige werkplek en prachtig onderdelenmagazijn. Wouter, bedankt nog voor de goede suggestie.

Maar nu toch eens wat anders: kom ik net thuis, koelvloeistofreservoir nagenoeg leeg. Kom @#$%^&* net uit Son. Wat een pech. Onder de radiateur diverse plasjes. Dus ik denk aan de radiateur en/of waterpomp. Maar daar moet volgens mij vrij makkelijk en betaalbaar aan te komen zijn, toch...zag al bedragen circuleren van €35,- voor beide onderdelen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC