Slechte ontvangst radio
- V300 register
- Verbannen
Ik ben eens wat autoradio's aan het uitproberen in de 340 en het valt me op dat het ontvangst best wel tegenvalt. Is dit gebruikelijk in een 340, of ben ik de enige?
Heeft er iemand ervaring met een (actieve) antenne versterker? Moeite waard om uit te proberen? Via eBay e.d. kosten ze geen drol.
Had tot voor kort een Blaupunkt Bristol 27 in de auto, met het linker- en rechterkanaal parallel aan de luidsprekers in m'n hoedenplank. Kan en werkt, maar is qua impedantie niet echt fijn voor je versterker.
Heb er gistermiddag deze Milano RCR 45 in gezet, die gewoon 4-uitgangen heeft en een fatsoenlijke EQ/fader regeling. Staat ook erg chique.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Louis;247506 schreef : ......Ik ben eens wat autoradio's aan het uitproberen in de 340 en het valt me op dat het ontvangst best wel tegenvalt. Is dit gebruikelijk in een 340, of ben ik de enige?......
Zelf heb ik geen last, maar wat voor antenne heb je? misschien is die slecht of heeft die een slecht elektrisch verbinding met massa of de kabel is slecht of je ingestelde radiozender heeft een slecht bereik op jou plek, ik heb dat met Sky radio na Sittard als ik richting Maastricht rij.
Louis;247506 schreef : ..........Heeft er iemand ervaring met een (actieve) antenne versterker? Moeite waard om uit te proberen? Via eBay e.d. kosten ze geen drol.
Als je geen goede of slechte ontvangst heb, dan ga je met de antenneversterker de storingen van het signaal ook versterken persoonlijk zou ik het niet doen
- Steven340
- Nieuw lid
Had zelfs het idee dat de radio het beter deed zonder.
Oude radio's zijn over het algemeen nogal gevoelig voor slecht ontvangst.
Heeft ermee te maken dat bepaalde componente "uitdrogen" elco's etc... waardoor het een en ander gaat verlopen.
In zo'n geval moet een radio opnieuw afgeregeld worden, maar er zijn maar weinig mensen die zoiets kunnen. En je hebt er bepaalde meet apparatuur voor nodig.
Dat ziet er bij een Volvo radio CR-102 bijvoorbeeld zo uit:
Iedere regelbare spoel / potmeter hoe je het ook wilt noemen is voor een bepaald frequentie bereik.
Wat antennes betreft, heb op m'n diesel een antenne op de kont gemonteerd en de radio overgezet van m'n andere auto die een dakantenne had.
Wel veel beter ontvangst.
Zal er wel mee te maken hebben dat deze langer is, en een langere draad heeft.
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator
Ik had in mijn vorige 360 een moderne radio en dan heb je super ontvangst.
In mijn huidige 360 zit een pioneer van de jaren 90 en is de ontvangst ook minder.
- V300 register
- Verbannen
De oude Blaupunkt's hebben tot voor kort nog in een andere auto gezeten, waarin het bereik uitstekend was. Het oudste model heeft zelfs nog het beste bereik.
Ik had hiervoor een hypermoderne Kenwood met USB, bluetooth, noem het allemaal maar op. Het bereik was wel iets beter, maar nog steeds niet je van het.
Voor mijn idee heb ik de originele dakantenne. Op deze foto kun je 'm wel zien.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen