Niet werkende gordelverklikker
- Floris Schropp
- Nieuw lid
hwe1993;246277 schreef : Het is een 1990'er. Het is mij nog steeds een raadsel waarom het niet wil werken. De schakelaars in de gordelvangers functioneren gewoon, idem voor de schakelaar in de bijrijdersstoel. Kabels lijken ook in orde, lampje in de tellerbak is ook goed.
Als je dus geen schakelaar onder de zitting van de bestuurder hebt, dan ontbreekt die en zul je onder het tapijt of de bekleding van de middentunnel een los snoertje moeten vinden.
ik vergis me, alleen de bijrijdersstoel heeft een schakelaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;246278 schreef : Heb je toevallig een andere tellerset liggen?
Als je die aansluit kun je bevestigen of uitsluiten dat het daar in zit. Als je die niet hebt, en je een keer in de buurt van Bladel bent, kun je er bij mij een keer een aansluiten als je wilt.
Yes die heb ik, al weet ik niet of daar iets goeds aan is, dat is die tellerunit die ik van jou gekocht heb om de klokjes van over te zetten.
- V300 register
- Verbannen
hwe1993;246284 schreef : Yes die heb ik, al weet ik niet of daar iets goeds aan is, dat is die tellerunit die ik van jou gekocht heb om de klokjes van over te zetten.
Ik zou het gewoon eens proberen. Als je de 2 platte witte stekkers aansluit en het lampje knippert dan wel, dan weet je dat het probleem in de printplaat van de tellerbak zit. (Deze kun je vervolgens overzetten). Als het lampje nog steeds niet knippert weet je dat het probleem waarschijnlijk ergens anders dan in de tellerbak zit.
- V300 register
- Verbannen
- bij losgekoppelde gordel bestuurder
- bij losgekoppelde gordel bijrijder, als de stoel bezet is
Als dit punt onder bovengenoemde omstandigheden inderdaad netjes aan massa ligt, en de + komt ook goed door op de linker stekker, dan moet het aan de tellerbak liggen.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Ik ken het knippercircuit niet, nooit uitgeplozen, maar veel knipperdingen uit die tijd gebruiken de weerstand van het lampje wat dient te knipperen als timing-element.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Wouter;246275 schreef : welk bouwjaar is de 340? bij de smiths tellerset heb je een 'multi function unit' achterop de tellerbak zitten die wel eens stuk gaat.
Inmiddels heb ik m'n gordelverklikker weer werkend gekregen door zo'n witte 'unit' achterop de tellerbak te vervangen. Is het proberen waard, het is een klusje van een paar minuten.
- V300 register
- Verbannen