Mysterieus ding in de kabelboom.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
GijsvandeLagemaat;228700 schreef : Heb het draadje helemaal nagetrokken: bij mij is het een zekering voor de mistlampen, niet voor de achterruitverwarming (ik heb beiden). Ook het boekje spreekt van een zweefzekering achter het dashboardkastje voor de mistlampen. Misschien verschillend per model dan?
AvdAkker;228715 schreef : nee, de zwevende zekering achter het dashboard is in alle modellen voor de mistlamp(en) achter. de achterruitverwarming is in de zekeringenkast gezekerd
Is inmiddels door mij veranderd in mijn post:
2 Fast 4 U;228687 schreef : ]Ben er zelf achter gekomen toen mijn mistachterlicht niet werkte bleek dat dat ding zich had verdraaid en dat de zekering geen contact maakte.
Ik heb een paar uur naar gezocht, de plaats waar het zich bevond was niet erg duidelijk op de tekening.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Later is er een en ander veranderd qua bezetting. In bepaalde landen zit (voor modellen van de latere jaren) het mistachterlicht nog steeds gezekerd in de zekeringkast. In Nederland niet, daar is een zweefzekering gemonteerd.
Waarom? Geen flauw idee. Wellicht vanwege verschillen in uitrusting. Maar mijn 345 (uit 1981) heeft dus geen zweefzekering, mijn 360 (1983) wel.
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
in geen van de gevallen heeft 'ie een eigen zekering gehad, maar zat 'ie bij op het dimlicht. Pas op de latere modellen (en ook nog niet allemaal, er zijn uitzonderingen) werd het een zweefzekering.
Tja, de logica is ver te zoeken :humor:
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Ik vermoed dus dat de (zwevende) zekering eruit ligt.
Helaas is plaatje verwijderd, en heb ik geen diee WAAR die zwevende zekering moet zitten.
Iemand die dit kan verklappen hier?
Waar zit de (zwevende) zekering voor de mistachterlichten?
- Wouter Borsje
- Premium lid
Maar goed, om jouw vraag op een iets directere manier te beantwoorden; in de kabelboom achter het handschoenenkastje
(soort zwart buisje dat uit twee delen bestaat, tegengesteld verdraaien en dan de twee delen van elkaar af trekken)
8A torpedo zekering (wit)