Rare elektrische toestanden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2013 08:53 #934961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rare elektrische toestanden...

snarfvz;220715 schreef : Die stekker heb ik ook achter mijn dashboard van mijn 1983er Junior liggen met een doorlus draadje, als ik deze vervangen door een relais werkt mijn ruitenwisser niet meer, laat ik het draadje er uit dan heeft mijn ruitenwisser geen 0-punt meer

at is apart, dat wil zeggen dat Volvo wel meer doorlusdraadjes gebruikte. Misschien een methode om de productie van de kabelbomen minder duur te maken dan.

Ik denk trouwens wel dat die van jou een andere stekker is, want mijn ruitenwissers staan los van de relais-plaats met dat draadje. Heeft dat relaisvoetje bij jou niet een stuk of 5-6 gaatjes?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2013 09:36 #934962 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rare elektrische toestanden...
Penpositie op relaisvoeten is ook niet altijd gelijk. Zelfde als dat bij de 300's de 85 een voeding is en 86 massa voor de relaisspoel, als je daar een nieuw relais in duwt met diode fikt die er gelijk uit omdat daarbij de 86 een voeding is.

De relaisvoet waar Frans het over heeft is van de ruitenwisserinterval, dat zit er bij een junior/winner niet op. De doorlusdraad is inderdaad voor de nulstand en die functie wordt normaal via het intervalrelais overgenomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2013 20:06 #935083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rare elektrische toestanden...
Fran?ois, volgens mij had de 340 GL Special g??n uitschakelvertraging op de binnenverlichting... heb het in ieder geval nog nooit gezien bij zo'n auto. Maar goed om te weten dat dit zo simpel toe te voegen is :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC