Extra 12V aansluiting
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Nou heeft mijn 360 alleen een constante plus en de enige "bron" voor de camera zou de sigarettenaansteker zijn. Dat is geen optie, die heb je vaak al nodig voor navigatie e.d.
Er zijn dus twee mogelijkheden: een contactgeschakelde plus fabriceren voor de camera, of een extra sigarettenaansteker (en dan steeds de stekker eruit trekken zodra je parkeert).
Ik heb geen verstand van elektronica. Wat is de beste optie en hoe kan ik dat uitvoeren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
En je zou als je hiervoor kiest een relais kunnen gebruiken om de geschakelde voeding de constante voeding te laten schakelen zodat je niet elke keer dat je even de motor uitzet bij parkeren etc de stekkers eruit hoeft te halen.
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Wouter76;219474 schreef : En je zou als je hiervoor kiest een relais kunnen gebruiken om de geschakelde voeding de constante voeding te laten schakelen zodat je niet elke keer dat je even de motor uitzet bij parkeren etc de stekkers eruit hoeft te halen.
heb je misschien een schema hiervoor?
zou ik bijv. de geschakelde plus van de blower kunnen gebruiken? Ik vrees dat ik een keer vergeet om de stekker los te halen en bij constante voeding loopt dan langzaam maar zeker de accu leeg...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;219479 schreef : heb je misschien een schema hiervoor?
zou ik bijv. de geschakelde plus van de blower kunnen gebruiken? Ik vrees dat ik een keer vergeet om de stekker los te halen en bij constante voeding loopt dan langzaam maar zeker de accu leeg...
voor deze toepassing wel, immers is het verbruik van zo'n cameraatje insignificant bij dat van de blower. de bedrading kan dat goed hebben.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
volgende vraag; welke draad kan ik dan gebruiken? ik neem aan de geschakelde voeding van de kachelmotor zelf? waar kan ik die draad vinden?
- V300 register
- Verbannen
Je kan ook even zoeken of er niet een geschakelde plus ligt voor een autoradio, en daar van af pakken. Is net zo goed, en lijkt mij een stuk makkelijker en netter dan in de kabelboom van de blower wroeten.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Hmm, wordt dan niet zo eenvoudig om een geschakelde plus te vinden dus..?
- V300 register
- Verbannen