Uitvallen stationairsproeier bij warme motor
- V300 register
- Verbannen
Hier ben ik weer met een magisch probleem. Mijn stationairsproeier valt altijd uit als mijn motor warm is. Niet bepaald handig. Dit gebeurd altijd als mijn motor een tijdje op bedrijfstemperatuur is. Vooral als ik in de file sta of vaak stoplichten tegen kom.
Ook gebeurd het als hij een tijdje op bedrijfstemperatuur is geweest en ik hem na 10 minuten weer start. Dan doet hij het even niet. Als ik dan even rij en de temperatuur iets zakt (met dit weer) dan doet hij het gewoon weer goed.
Misschien dat mijn temperatuursensor kortsluiting maakt of mijn relais kapot is? Misschien een massa storing? Zit er uberhaupt een relatie tussen de temperatuursensor en de stationairsproeier? De draadjes lopen wel samen de draadboom in.
Het begint irritant te worden en aangezien de temperatuur (hopelijk) binnenkort oploopt gaat het waarschijnlijk nog irritanter worden.
Alvast bedankt
Ruben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Valt echt de spanning weg bij de sproeier of slaat de auto af en neem je aan dat de sproeier de oorzaak is?
- V300 register
- Verbannen
Gr.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
bij fuelcutoff zit hier een relais tussen die hem uitschakelt als je toerental boven de 1800rpm is en je je gas los laat (afremmen/uitrollen vanaf hogere snelheid) voor een kleine brandstofbesparing.
als de motor uitgevallen is moet je eigenlijk meten of je nog 12V hebt op de stationairsproeier; zoja dan is er g??n elektrische oorzaak.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb dus twee problemen:
1: Als hij warm is dan valt de stationairsproeier uit. Dit kan dus door de fuel cut off komen.
2: Hij valt heel soms uit als ik rijd. Dit kan niet door de fuel cut off komen.
Of die twee gerelateerd zijn. Weet ik niet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
het heeft geen zin om wat te gaan vervangen zonder dat je dit gecontroleerd hebt.AvdAkker;213914 schreef : als de motor uitgevallen is moet je eigenlijk meten of je nog 12V hebt op de stationairsproeier; zoja dan is er g??n elektrische oorzaak.
waarschijnlijk is de stationairsproeier nieteens de oorzaak maar het is op dit moment voor mij een beetje lastig te beoordelen aangezien je meerdere topics hebt lopen met hetzelfde probleem
- V300 register
- Verbannen
Ik stond vandaag ook in de file en toen viel af en toe mijn stationair sproeier uit. Heul irritant.