Schakelaar massakabel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 11:04 #902499 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schakelaar massakabel
Waarom gebruik je het ding eigenlijk zo weinig? Er is toch niks leuker dan rijden? :p hetgeen de machines ook voor bedoeld zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 11:41 #902504 door V300 register
Vooral tijdgebrek eigenlijk...

Naar mijn werk ga ik op de fiets, want van die 2 kilometer wordt de auto niet warm... De avonden vallen momenteel helaas ook al af omdat ik vanwege nachtblindheid maar amper k?n autorijden in het donker. Dan blijft zondag over, ten minste als het dan goed weer is en ik niks anders te doen heb.

Gelukkig krijg ik binnenkort 2 dagen weekend per week :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2012 12:58 #902516 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schakelaar massakabel
wat ik zelf in de winterperiode nog wel eens doe is gelijk aan de methode van Wouter; met een tang (wel oppassen dat je de pool niet beschadigt) de kabel al draaiend eraf trekken. De massakabel zit dus altijd "handvast" en daar heb ook ik totaal geen problemen mee, zelfs bij het starten bij vrieskou gaat starten nog uitstekend.
Nu de zomerperiode er weer aankomt rijdt de auto minstens 1x per twee weken en dan kan de kabel er gewoon aan blijven zitten.

JUIST als je de auto weinig gebruikt, moet je een goede accu hebben! Bij voorkeur eentje met veel capaciteit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 14:27 #902522 door V300 register

General Custom;197017 schreef : Vooral tijdgebrek eigenlijk...

nachtblindheid.

:D

Nachtblindheid krijg je dat zo ineens, of is dat iets wat je bij de geboorte meekrijgt? En hoe manifesteert zich dat?

Sorry ik had eerst een beetje onderzoek moeten doen op Internet alvorens mijn vraag te plaatsen. Ik vond inmiddels dit:

Nachtblindheid is een vrij zeldzame aandoening van de netvliezen. Ongeveer 1 op de 3000 a 4000 mensen lijdt aan nachtblindheid. Nachtblindheid is meestal erfelijk.

mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeninge...deling-mogelijk.html

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 14:46 #902524 door V300 register
Ik gebruik graag deze....

www.isa-racing.com/index.php/cat/c617_Ba...el-und-Zubehoer.html

Zijn in de meeste autospeciaalzaken gewoon verkrijgbaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 19:32 #902542 door V300 register

Spurt;197035 schreef : Nachtblindheid krijg je dat zo ineens, of is dat iets wat je bij de geboorte meekrijgt? En hoe manifesteert zich dat?

Om het je te kunnen voorstellen:
Als je 's avonds rijd met de auto, dan kun je alles min of meer zien. Komt er dan een auto tegemoet dan zie je heel even niks meer, maar dat komt binnen een minuut weer terug. De tijd daartussen heb ik eigenlijk altijd, al wordt mijn zicht dan wel heel langzaam beter. Dit duurt bij mij ongeveer een kwartier, maar ook daarna zie ik maar amper.
Als ik een tijd zonder licht in een bos loop bijvoorbeeld, dan kan ik als ik naar beneden kijk mijn voeten n?t zien. Kijk ik 3 meter voor me op de grond, dan zie ik daar totaal niks. Ik zie dan dus letterlijk niet waar ik loop.

Nu kan ik binnen de bebouwde kom wel autorijden in het donker, want door de koplampen in combinatie met de straatlantaarns kan ik alles net voldoende zien. Houden de straatlantaarns op, dan kan ik net zo goed omdraaien. Ik zie dan alleen waar de lichten schijnen en 1 ? 2 meter er langs en langs de auto. Bovendien, als er dan een tegenligger komt, moet ik weer een kwartier wachten tot ik die 1 ? 2 meter weer zie :hmmz2:

Autorijden in het donker doe ik dus alleen als het ?cht niet anders kan. Maar gelukkig k?n ik het wel in geval van nood, het had ook zomaar gekund dat ik zelfs met straatlantaarns binnen de bebouwde kom niks kon zien. Helemaal nachtblind ben ik dus niet, maar wel heel slechtziend...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 19:35 #902544 door V300 register

Bart Manders;197037 schreef : Ik gebruik graag deze....

www.isa-racing.com/index.php/cat/c617_Ba...el-und-Zubehoer.html

Zijn in de meeste autospeciaalzaken gewoon verkrijgbaar.

Die zijn best handig, in mijn moeder haar auto zit dit type standaard. Misschien dat ik die dingen er nog een keer inmaak :D

Voor nu is het probleem overigens weer opgelost, ik had nog ergens een massakabel liggen van een 340 die ik eens met een partij onderdelen heb opgehaald :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC