Schakelaar massakabel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2012 19:19 #631899 door V300 register
Schakelaar massakabel is gemaakt door V300 register
Omdat ik mijn auto niet vaak gebruik (eens per maand of zo), gooi ik elke keer de massaklem van de accu los. Werkt goed! De accu loopt niet meer leeg :)
Alleen, nu is die klem gescheurd door de overmatige slijtage die het telkens vastzetten en loshalen met zich meebrengt :cry2:

Nu heb ik 2 opties:
-Elk jaar een nieuwe massaklem er op zetten als hij weer gebroken is, met heel het gedoe van dien.
-Een hoofdschakelaar tussen de massakabel hangen die ik telkens om kan zetten.

Ik neig zelf naar de 2e optie omdat dat een hoop gedoe scheelt, maar is dit de beste optie? Of heeft iemand hier slechte ervaringen mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2012 20:36 #902449 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Schakelaar massakabel
3e optie : accuklem niet te vast zetten, zodra je de klem niet meer heen en weer kunt draaien over de pool , zit deze vast genoeg .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2012 20:42 #902450 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schakelaar massakabel
Kan ook, maar kapot draaien doe ik natuurlijk ook niet expres. Van telkens los- en vastdraaien heeft het natuurlijk allemaal wel veel te lijden omdat het daar niet op gemaakt is...
Bovendien is een simpele schakelaar omzetten een stuk handiger dan telkens een sleutel pakken voor luie mensen als ik:p

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2012 20:52 #902451 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schakelaar massakabel
voor luie mensen zoals jij hebben ze ook wat uitgevonden:p:
www.autotapijt.nl/pages/producten/car-start-lock.php
dit is de eerste hit op google, als je verder zoekt kom je vanzelf andere uitvoeringen tegen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2012 21:33 #902461 door V300 register
Die is op zich wel ideaal Anjo, want die zet je rechtstreeks op de accu. Dan is er niet eens een beugel/steun/wat dan ook nodig om een schakelaar te monteren!

Maar zo'n schakelaar kan ik dus gewoon zonder probleem monteren? Niet dat die contacten elke maand geoxideerd zijn of zo, en ik alsnog aan het sleutelen moet? Of heeft nog niemand dit op zijn V300 zitten :S

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2012 22:20 #902470 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Schakelaar massakabel
met zon schakelaar moet de gehele startstroom van de startmotor daardoorheen, en das niet mis! beter uitzoeken waar je stroom blijft of alleen de component die verbruikt loshalen (radio?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2012 22:43 #902474 door V300 register

LMogyorossy;196961 schreef : 3e optie : accuklem niet te vast zetten, zodra je de klem niet meer heen en weer kunt draaien over de pool , zit deze vast genoeg .

Sterker nog, ook als je de klem met wat kracht nog w?l kunt verdraaien zit die ook al vast genoeg. Je pakt hem er dan zo af met de hand, in een draaiende beweging, maar hij zal niet vanzelf lostrillen.

Zo'n accuklem met schroef onderbreker is een mooiere oplossing maar met bovenstaande methode heb ik dat zelf nog nooit nodig gehad...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2012 23:17 #902479 door V300 register
Ik denk dat ik inderdaad voor zo'n schroefverbinding ga. Dat kost dan een paar tientjes, maar kan zomaar een hoop ergernis voorkomen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 10:05 #902496 door V300 register
Ik had laatst een halve dag m'n lichten aan laten staan, maar de auto startte nog gewoon. Met andere woorden: met een gezonde accu zal het zo'n vaart niet lopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2012 11:01 #902498 door V300 register
Bij de Huva (plaatselijke automaterialenzaak) hadden ze alleen zo'n massaschakelaar waarvoor je ergens een gat moet boren niet ze een met zo'n schroefverbinding die je rechtstreeks op de accu zet :hmmz2:
Dan maar zonder schakelaar dus, en kijken of ik nog eens tegen zo'n ding aanloop...

@JL Die accu van mij is niet alles meer, maar omdat ik de auto nauwelijks gebruik heeft het ook weinig zin om een nieuwe te kopen...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC