controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 12:24 #631816 door Erick Janssen (GAST)
controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Zoals de titel het zegt, de volgende controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet en de sleutel uit het contact is:
oliedruk,
laadstroom,
remvloeistofniveau,
veiligheidsgordels [deze gaat uit als ik de bestuurdersveiligheidsgordel insteek],
verder blijft de tank- en temperatuurmeter aanwijzen, als ik de versnellingsbak in het achteruitrijstand zet gaan de achteruitrijlampen aan.

heeft iemand een idee waar ik met zoeken moet beginnen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 12:52 #900331 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet

2 Fast 4 U;194752 schreef : Zoals de titel het zegt, de volgende controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet en de sleutel uit het contact is:
oliedruk,
laadstroom,
remvloeistofniveau,
veiligheidsgordels [deze gaat uit als ik de bestuurdersveiligheidsgordel insteek],
verder blijft de tank- en temperatuurmeter aanwijzen, als ik de versnellingsbak in het achteruitrijstand zet gaan de achteruitrijlampen aan.

heeft iemand een idee waar ik met zoeken moet beginnen??

ik zou zo zeggen: het contactblokje achter de sleutel. je kunt de stekker daarvan af trekken, en als alle lampjes dan uitgaan weet je het zeker.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 12:54 #900333 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet
relais bij de stuurkolom even nameten, die met de 2 dikke gele draden. normaal gesproken meet je met contact uit voeding op 1 dikke gele draad en verder niets; kijk of je op beide gele draden en evt 1 dunne draad voeding krijgt op de relaisvoet

op dezelfde manier kun je je contactslot ook doormeten, evt de stekker eraftrekken om het contactslot zelf uit te sluiten

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 14:17 #900341 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet
Hi Anjo,
Ik meet op beide gele draden 12V als de relais uit het voetje is op de dunne meet ik 12V als de contact aan staat.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 14:58 #900345 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet
huh; das niet goed! dat relais wordt door het contact geschakeld dus contactslot kan het ook niet zijn.

heb je in dezelfde situatie ook voeding op zekering 9? zoja dan is waarschijnlijk de zekeringenkast ingebrand

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 15:20 #900348 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet
Ja op zekering 9 staat ook spanning, ik ga eens onder de dashboard kijken of ik wat ongewoons kan zien

• Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 15:23 #900349 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic controlelampjes gaan aan als contact wordt afgezet
Relais defekt ?
Heb het recent meegemaakt met een 340 1.4.
Gaf de indruk, dat het kontaktslot defekt was, achteraf gelukkig niet

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 15:35 #900352 door Erick Janssen (GAST)
welk relais was dat dan?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 15:58 #900355 door Erick Janssen (GAST)
De lampen gaan uit als, binnen in de auto, de bruine stekker wordt los gehaald en bij de zekeringen de zwarte stekker

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 12:54 #900399 door Erick Janssen (GAST)
Zekeringskast vervangen door een ander storing is opgelost, dank je Anjo voor de tip.

Nieuwsgierig wat er mis was met de zekeringskast heb ik 'm uit elkaar gewrikt, laat ik het maar zo zeggen foto's zeggen meer dan woorden:

:mad: wat vocht kan doen in een elektrische circuit :snif:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC