Haperende Centrale deur vergrendeling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2012 22:04 #631736 door V300 register
Haperende Centrale deur vergrendeling is gemaakt door V300 register
Hallo dames / heren

Ik heb een probleem met mijn centrale deur vergrendeling, ik rijd nu al +- 1,5 Jaar met mijn 360 GLT . Het eerste jaar heb ik zonder centrale deur vergrendeling gereden(niet wetende dat het er op zat), en van de ene op de andere dag werkte hij opeens ''weer'' maar sinds een week is hij er weer mee gestopt. Zitten ergens zekeringen verstopt of is er iets anders bekent dat het kan zijn ? Het is toch wel erg gemakkelijk als het weer werkt . En zeker als je weet dat het er op zit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ,

Ps ik heb zelf al eens voor onder de motorkap gekeken in de zekeringen kast, maar ik heb geen schema waar de zekeringen voor zijn , en er is er geen 1 kapot .

Groeten Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2012 22:52 #897876 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Haperende Centrale deur vergrendeling
Heb ik laatst ook gehad. Als je het aanstuurkastje van de centrale vergrendeling in de deur aan de bestuurderskant vervangt, zijn de problemen veel kans opgelost.

Als ik jou was zou ik het oude aanstuurkastje wel bewaren. Ik ben namelijk bezig zo'n ding te ontleden en proberen te repareren, als dit lukt zou jij dat ook kunnen doen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2012 23:28 #897879 door V300 register

General Custom;192200 schreef : Heb ik laatst ook gehad. Als je het aanstuurkastje van de centrale vergrendeling in de deur aan de bestuurderskant vervangt, zijn de problemen veel kans opgelost.

Als ik jou was zou ik het oude aanstuurkastje wel bewaren. Ik ben namelijk bezig zo'n ding te ontleden en proberen te repareren, als dit lukt zou jij dat ook kunnen doen ;)

dus ik moet achter het deurpaneel bestuurders kant ? als ik hem gevonden heb begin ik ook met ontleden :P ik denk dat het een los of slecht contact is. want vermoedelijk na iets te hard over een drempel gereden is hij gaan werken/ en ook weer gestopt na een drempel. omdat hij voor erg stug is dreunt dit lekker door naar zulke componenten.

bedank voor je reactie ,en ik hou je op de hoogte.

Groetjes Jan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2012 23:53 #897880 door V300 register
Ik herken het echt helemaal. Was bij mij precies het zelfde.

Dat kastje kun je vinden als je het binnenpaneel van de deur afhaalt. Dit is met een stuk of 5 schroeven, en een aantal van die klik-dingen. Je ziet het vanzelf...

Als je de deur open hebt, vind je linksonder in de hoek dat aanstuurkastje. Dit zit met 2 schroeven in witte pluggen vast, en via een stangetje vast gehaakt aan het knopje voor het van binnen sluiten van de deur.

Draai nu eerst die schroeven los, haak het kastje dan van het stangetje af, en trek het stekkertje er uit. Nu heb je de schuldige, en kun je de zaak weer in omgekeerde volgorde terugzetten.

Edit: Ik heb zelf op het eerste zicht het vermoeden dat het palletje aan de binnenkant de contacten niet helemaal meer bediend. Als je wilt kun je zo'n kastje openmaken door in de rand te snijden met een stanleymes, en met een schroevendraaier (voorzichtig) verder open te wrikken. Ik ben benieuwd of het te maken is, maar ik vrees er voor omdat er vrij veel elektronica in dat kastje zit en er dus weinig plaats is/het een ingewikkeld probleem is...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2012 18:33 #897934 door V300 register
ik heb ook een probleem wat hiermee gerelateerd kan zijn, mijn centrale vergrendeling werkte/werkt uitstekend, op alle deuren behalve links achter, die maakt wel geluid, maar gaat na 10x draaien eindelijk eens mee. dit probleem is echt ineens gekomen dat ie niet mee gaat.
als hij een keer wel mee is gegaan doet hij het ook wel 10 keer achter elkaar wel. maar als hij even heeft gerust niet meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2012 19:05 #897948 door V300 register
@ LittleDude

Heb ik ook meegemaakt, maar minder extreem dan bij jou.

Je zou een keer het binnenpaneel van de deur af kunnen schroeven, en wat olie aan de stangetjes doen zodat het overal weer soepel glijdt. Bij mij was het op deze manier opgelost.
Natuurlijk kan het ook zijn dat hij ergens haakt of zo, dat kun je meteen kijken als de deur toch open is.

Kun je de deur wel zonder al te veel moeite openen door het pinnetje naar boven te trekken?
Als dit het geval is zal het misschien toch het motortje van de CV zijn. Dan zou je kunnen proberen het motortje van de rechter deur een keer in de linker deur te zetten. Als het linkse portier dan wel goed opengaat is het inderdaad het motortje, werkt het niet dan kun je het motortje uitsluiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 16:51 #898136 door V300 register
is dit het kastje wat je bedoeld ? ik heb dit kastje uit elkaar gehaald en ik kan niet echt iets zien. Ik meet wel op de 2 bruine draden 12 volt.
soms klikt de spoel als ik de groene pen op en neer beweeg.
maar de rest van de deuren gaan niet open.

rara wat kan dit zijn.?

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 21:21 #898156 door V300 register
Dat is hij inderdaad. Het slimste is gewoon vervangen dat ding. Ik ga proberen of ik morgen aan dat ding toekom, en dan laat ik het jou weten ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 23:43 #898162 door V300 register
wat soms wel eens gebeurt is dat er in die aansturings eenheid een contact blijft hangen waardoor de motortjes in de andere deuren continu op spanning blijven staan. Dit gaat niet zo lang goed aangezien ze geen eigen uitschakel circuit hebben (zoals een raammotor). Resultaat is dan dus dat alle motortjes doorgesmolten zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 23:52 #898163 door V300 register
Dat heb ik inderdaad ook gelezen Wouter, maar ik denk niet dat dat hier het geval is. Als de motortjes zijn doorgebrand kunnen ze niet opeens weer werken lijkt me...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC