Toerenteller blijft hangen (340 1.7)
- V300 register
- Verbannen
Een paar maanden geleden bleef de toerenteller ook al eens bij 1000 toeren hangen, en was daar absoluut niet boven te krijgen.
Beide keren ging dit probleem na een tijdje vanzelf over, zo snel als het gekomen is ging het weer weg.
Nu werkt hij dus weer perfect, maar als iemand een idee heeft van dit probleem ben ik toch wel benieuwd naar de oorzaak. Misschien kan ik het nl oplossen met het schoonmaken van een contactje o.i.d.
Edit: waarschijnlijk staat dit los van de toerenteller, maar deze morgen sprong ook de motorkap uit zijn vergrendeling. Ook geen groot probleem natuurlijk en waarschijnlijk gewoon net niet goed in de vergrendeling geklikt, maar toch het vermelden waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Gelukkig is het niet altijd aan de hand, dus dan laat ik het zo. Als de toerenteller het dan ooit helemaal niet meer doet weet ik waaraan het ligt. Bedankt
- V300 register
- Verbannen
General Custom;185091 schreef : Niet te repareren dus...(tenzij vervangen dan).
Gelukkig is het niet altijd aan de hand, dus dan laat ik het zo. Als de toerenteller het dan ooit helemaal niet meer doet weet ik waaraan het ligt. Bedankt
Vroeger ben ik het een keer tegengekomen. Een pasta die stroom geleidt en die gebruikt werd om een onderbroken verwarmingsdraad van een achterruitverwarming te repareren.
Ik sluit niet uit dat het nog steeds bestaat. Kan dat een oplossing bieden? Google eens? Zilverlijm?
- V300 register
- Verbannen
Helaas is dat spul wel vrij duur (zo'n ?25 voor een heel klein beetje) dus zolang ik 1 keer in het half jaar 10 minuten geen toerenteller heb laat ik het zo. Wel bedankt voor de tip, als het vaker voor gaat vallen ga ik het zeker eens proberen
- V300 register
- Verbannen
Kan wel even 1 op de sloop voor je ophalen, en meenemen naar de VKB bijvoorbeeld?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Was dat ook maar het geval met ALLE ander bedrading,electrische ramen en spiegels,centrale deurvergrendeling en dat soort zaken...............:flame:.
Dus als je toevallig nog een tellerbak hebt liggen met klok ipv toerenteller dan is dat vrij makkelijk om te bouwen!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Misschien kijk ik als het vaker voor gaat komen wel een keer voor een volledig paneel (met econ, toerenteller, en buiten temp.). Mocht er dan een keer een metertje mee ophouden, heb ik dat nog liggen