electrische ramen te vervangen door handmatige?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-04-2010 20:03 #630196
door V300 register
electrische ramen te vervangen door handmatige? is gemaakt door V300 register
Ik heb even gezocht in de forums maar kon het juiste antwoord niet vinden:
Mijn voorramen gaan electrisch, maar vooral de linker gaat erg traag. Ik moet zelfs met de hand meedrukken.
Zijn hier nog redelijke tweedehands electro-motortjes voor te vinden en, als dat niet zo is, kan ik het mechanisme dan ook vervangen door een ouderwets handmatig draaigeval?
Mijn voorramen gaan electrisch, maar vooral de linker gaat erg traag. Ik moet zelfs met de hand meedrukken.
Zijn hier nog redelijke tweedehands electro-motortjes voor te vinden en, als dat niet zo is, kan ik het mechanisme dan ook vervangen door een ouderwets handmatig draaigeval?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-04-2010 20:05 #827964
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic electrische ramen te vervangen door handmatige?
Vervangen is erg makkelijk. Staat in de Haynes manual.
Je kunt de elektromotortjes ook open schroeven om schoon te maken als ze niet meer goed gaan.
Je kunt de elektromotortjes ook open schroeven om schoon te maken als ze niet meer goed gaan.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-04-2010 20:09 #827966
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic electrische ramen te vervangen door handmatige?
vaak zorgt het mechanisme reinigen + vetten al voor een heeel mooi resultaat, met de motortjes is 9 vd 10x niets mis
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-04-2010 20:10 #827967
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic electrische ramen te vervangen door handmatige?
Inderdaad, na een liter olie gaat mijn achterraam al 10 cm open i.p.v. 5.
Goed schoonmaken, ook de verbindingen goed reinigen doet al wonderen.
Goed schoonmaken, ook de verbindingen goed reinigen doet al wonderen.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
26-04-2010 21:58 #827980
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic electrische ramen te vervangen door handmatige?
Ik kan het ook bevestigen. Bestuurdersraam ging laatst helemaal niet meer dicht. Na wat vet in het mechanisme gaat hij nu 2 keer zo snel op en neer als de bijrijderskant
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-04-2010 22:17 #827983
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic electrische ramen te vervangen door handmatige?
Mijne ging ook niet meer dicht maar dat kwam omdat er 3 tanden ontbraken
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-04-2010 22:26 #827984
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic electrische ramen te vervangen door handmatige?
Wim: Motoren zijn te vervangen. Afhankelijk of je de motor incl. overbrenging zoekt of puur de motor, is dat lastiger of makkelijker (de motoren zijn redelijk standaard, het verschil zit hem vooral in de overbrenging)
Het idee:
Sloop een motor uit je deur, ga daarmee naar de sloop en struin andere auto's af. Zoek voor de bijrijdersdeur, aangezien die in de regel minder gebruikt worden dan de bestuurdersdeur zijn die vaak nog beter. Vind je een elektrisch raam --> bekleding er af sjorren en visuele controle of het lijkt. Zo ja --> mechaniek losslopen, motortje losschroeven en de spindel controleren op de juiste spoed en draairichting. Klopt dat ook --> Als je kan, terugbouwen in overbrenging en checken of hij lekker draait (ff 12V er op zetten dus) Ben je niet in die gelegenheid, neem dan de gok, reken af en probeer thuis je geluk.
Maar wat iedereen hier al zei: Smeer eerst eens het mechaniek en het motortje, een schoonmaak- en smeerbeurt doet wonderen.
Het idee:
Sloop een motor uit je deur, ga daarmee naar de sloop en struin andere auto's af. Zoek voor de bijrijdersdeur, aangezien die in de regel minder gebruikt worden dan de bestuurdersdeur zijn die vaak nog beter. Vind je een elektrisch raam --> bekleding er af sjorren en visuele controle of het lijkt. Zo ja --> mechaniek losslopen, motortje losschroeven en de spindel controleren op de juiste spoed en draairichting. Klopt dat ook --> Als je kan, terugbouwen in overbrenging en checken of hij lekker draait (ff 12V er op zetten dus) Ben je niet in die gelegenheid, neem dan de gok, reken af en probeer thuis je geluk.
Maar wat iedereen hier al zei: Smeer eerst eens het mechaniek en het motortje, een schoonmaak- en smeerbeurt doet wonderen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-04-2010 22:58 #827988
door V300 register
Okeee Guys, dank voor de tips!
Ik stelde de vraag ook namens een dame van in de 70 die ik een mooie 340 zag besturen. Ik had een briefje onder haar ruitenwisser gedaan met het verzoek contact met mij op te nemen als ze de auto ooit weg zou doen. Zover is het nog niet maar haar electrische raam was wel een APK-afkeurpunt.
Als ik mijn raam weet op te knappen kan ik wellicht ook haar uit de brand helpen.
Ik stelde de vraag ook namens een dame van in de 70 die ik een mooie 340 zag besturen. Ik had een briefje onder haar ruitenwisser gedaan met het verzoek contact met mij op te nemen als ze de auto ooit weg zou doen. Zover is het nog niet maar haar electrische raam was wel een APK-afkeurpunt.
Als ik mijn raam weet op te knappen kan ik wellicht ook haar uit de brand helpen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-04-2010 23:02 #827989
door V300 register
apk afkeur klopt denk ik niet. Ik dacht dat destijds met m'n GL special ook, omdat het portier van de bestuurderskant niet meer open ging. Echter, volgens de keurmeester kon ik van binnenuit mijn spiegel verstellen, dus was het geen afkeur.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-04-2010 23:35 #828002
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic electrische ramen te vervangen door handmatige?
Ik wil mijn zwengelramen wel komen ruilen voor jouw elektrische ramen hoor... :+
Moderators: Mark Smeets