Dynamo laat mij in de steek...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2008 02:31 #703807
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dynamo laat mij in de steek...
Het stelt ook niet veel voor, athans niet zo heel erg veel. Maar soms moet je bij dingen 1 keer kijken hoe het moet om het de 2e keer zelf te kunnen... Toch kunnen er nog wat dingen mis gaan, slappe v snaar dat spreekt voor zich een te aangespannen v snaar kan ook de dynamo naar de vilisteinen helpen. Het is ook idd op gevoel, maar ook even luisteren, als die echt te slap is hoor je hem wel....
Tja waar zit de spanningregelaar, gewoon op de plek waar de draden ingaan... Het is een langwerpig hoekje.
Tja waar zit de spanningregelaar, gewoon op de plek waar de draden ingaan... Het is een langwerpig hoekje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2008 09:48 #703883
door V300 register
Vanmorgen de dynamo opgehaald; schade was een kapote spanningsregelaar en de plus-bout moest worden vervangen. Deze bout was schijnbaar kapot omdat er een te hoge spanning doorheen was gelopen...
Hopelijk vanmiddag tijd om hem terug te zetten en weer te gaan toeren...
Hopelijk vanmiddag tijd om hem terug te zetten en weer te gaan toeren...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2008 09:58 #703885
door V300 register
Ben je gelijk van die verroesten bout af!! Ik zie dat die uit 84 komt kleine radiateur. Das mooi, want in mn eigen auto ook uit 84 heb ik hem ook al 2 keer vervangen zonder problemen. Heb je al gedacht aan een nieuwe v snaar???? Tenzij die van jouw echt nog heel goed is, die zijn rond de 10 a 12 euro.....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2008 10:02 #703886
door V300 register
De v-snaar ziet er nog redelijk uit. En mocht hij niet meer goed zijn, Besbo zit hier in Goirle om de hoek... is nog geen 2 minuten fietsen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2008 11:48 #703888
door V300 register
Voor 15 euro kom ik heb zondag maken, omdat ik die kosten kwijt ben aan een auto en benzine. Zo niet helaas pindakaas. Ik snap je steekmunt wel maar als ik tegen iemand zeg, ik heb een carburateur voor je liggen, en die gene denkt dan vervolgens dat die gratis is, ja....
Ik denk dat de regel is bij volvo mensen dat ze zich voor een lage prijs elkaar helpen, of als ze elkaar goed kennen voor niks. Echter ik maak al kosten om naar jouw te komen, omdat ik zelf geen auto heb. Als je die 15 euro vergoed prima kom ik zondag om je mee te helpen.
Ik denk dat de regel is bij volvo mensen dat ze zich voor een lage prijs elkaar helpen, of als ze elkaar goed kennen voor niks. Echter ik maak al kosten om naar jouw te komen, omdat ik zelf geen auto heb. Als je die 15 euro vergoed prima kom ik zondag om je mee te helpen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2008 12:09 #703889
door V300 register
Als je me ophaalt zet ik hem er voor niks erin, en me naar huis terug brengt...
Ik kan wel aanbieden om te helpen maar dat wil niet zeggen dat ik als ik een wildvreemde wil helpen daar zelf armer van hoef te worden...
Ik woon in Noord, dus vandaar das een kilometer of 9 van jouw uit. Ik ga niet met de bus omdat ik daar geen tijd voor heb, (kost me dan 2,5 uur inclusief maken die tijd heb ik nu niet) tenzij je volgende week tijd hebt, na 7 april dan kan ik wel met de bus... Desnoods op zaterdag want dan kost het maar 50 cent!
Normaal leen ik de auto van mn moeder, die valt uit onder het rijden desboord alle controlle lampjes uit en slaat af... Dus als die terug is van de garage kan het ook... Das een opel, en dat heeft die niet voor de eerste keer....
De voetbalclub bestaat hier zoveel jaar, en dus heb ik geen tijd om lang weg te blijven...
Overigens voor diegene die het niet begrijpen ik vroeg eerst wel 30 euro (waarvan ik 15 euro kwijt zo zijn aan de buurjongen voor zn auto) het menneke zei mooi niet, je je wou meehelpen en dat doe je gratis...
Tja daar zit een kern van waarheid in, alluwel je zoiets gewoon van te voren af moet spreken. Maar goed, ik wil dat best gratis doen, zolang ik er maar niet armer van hoef te worden. Is nog leuk ook. Als je een keer hebt gekeken hoe het moet, kun je het de tweede keer zelf wel!
En ik ga niet met een auto rijden die elk moment kan afslaan.
Je kunt het ook zelf doen, het terug zetten is exact hetzelfde als eruit halen. Je moet enkel en alleen een breekijzer of een grote ijzere staaf onder die dynamo zetten of heel hard iemand die dynamo op laten tillen en dan de boel vastdraaien, niet te strak niet te los, 1 cm mag je de snaar indrukken. Dus die moet ook weer niet loei strak staan...
Ik kan wel aanbieden om te helpen maar dat wil niet zeggen dat ik als ik een wildvreemde wil helpen daar zelf armer van hoef te worden...
Ik woon in Noord, dus vandaar das een kilometer of 9 van jouw uit. Ik ga niet met de bus omdat ik daar geen tijd voor heb, (kost me dan 2,5 uur inclusief maken die tijd heb ik nu niet) tenzij je volgende week tijd hebt, na 7 april dan kan ik wel met de bus... Desnoods op zaterdag want dan kost het maar 50 cent!
Normaal leen ik de auto van mn moeder, die valt uit onder het rijden desboord alle controlle lampjes uit en slaat af... Dus als die terug is van de garage kan het ook... Das een opel, en dat heeft die niet voor de eerste keer....
De voetbalclub bestaat hier zoveel jaar, en dus heb ik geen tijd om lang weg te blijven...
Overigens voor diegene die het niet begrijpen ik vroeg eerst wel 30 euro (waarvan ik 15 euro kwijt zo zijn aan de buurjongen voor zn auto) het menneke zei mooi niet, je je wou meehelpen en dat doe je gratis...
Tja daar zit een kern van waarheid in, alluwel je zoiets gewoon van te voren af moet spreken. Maar goed, ik wil dat best gratis doen, zolang ik er maar niet armer van hoef te worden. Is nog leuk ook. Als je een keer hebt gekeken hoe het moet, kun je het de tweede keer zelf wel!
En ik ga niet met een auto rijden die elk moment kan afslaan.
Je kunt het ook zelf doen, het terug zetten is exact hetzelfde als eruit halen. Je moet enkel en alleen een breekijzer of een grote ijzere staaf onder die dynamo zetten of heel hard iemand die dynamo op laten tillen en dan de boel vastdraaien, niet te strak niet te los, 1 cm mag je de snaar indrukken. Dus die moet ook weer niet loei strak staan...
Moderators: Mark Smeets